تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستمین روز از آذر به تخصیص ۱۳ درصد مبلغ تجهیزات هنرستان‌ها،تهیه اطلس وضعیت زنان،ساخت مسکن برای مددجویان دو نفره روستایی،راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، تحریم‌ها و کاهش سطح دسترسی بیماران هموفیلی به دارو،افزایش ۵۳ درصدی ارائه تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی و بازار شیرخشک رو به اشباع پرداخته است.

به گزارش ایرنا، بیستمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

نهضت سلامت اجتماعی، طرحی نو برای رفع آسیب‌های جامعه

«آزموده را آزمودن خطاست» از قدیم گفته‌اند اگر راهی را رفتید و به مقصد نرسیدید، پس اشتباهی در مسیر مرتکب شده‌اید؛ همانطور که شاعر چنین سروده «ترسم که به کعبه نرسی اعرابی، این ره که تو می روی، به ترکستان است».

در رشته‌های مرتبط با علوم پایه، برای حل مسائل، ابتدا آنها را به خرد مساله تبدیل می‌کنند، سپس به حل یکایک آنها می‌پردازند و با حل همه آنها، سوال اصلی نیز به خودی خود به پاسخ می‌رسد، اگر در بین مسیر یکی از خرده مساله‌ها حل نشد، راه حل را تغییر می‌دهند تا به پاسخ برسند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

۱۳ درصد مبلغ تجهیزات هنرستان‌ها تخصیص یافته است/هنرستان‌های دولتی شهریه ندارند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص داده است اما از این اعتبار فقط ۱۳ درصد مبلغ تامین شده است.

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود تجهیرات در هنرستان‌ها اظهار داشت: بی‌شک نیاز هنرستان‌ها بسیار بیشتر از مبلغی است که برای تجهیزات به آنها تخصیص داده‌ شده است زیرا آموزش‌های هنرستانی پرهزینه و نیازمند حمایت همه نهادهاست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است


دختر اغفال شده به کشورش بازگشت

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از انتقال دختر نوجوان اغفال شده با تابعیت یکی از کشورهای همسایه به کشورش خبر داد.

سردار مجید کریمی درباره این خبر توضیح داد: پلیس بین الملل فراجا با همکاری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ موفق به شناسایی محل اختفای دختر ۱۴ ساله و عامل ربایش او و همچنین انتقال او به کشورش شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

حمله به مراکز پزشکی و مجروحان در غزه نقض حقوق بشر است

جمعیت هلال‌احمر فلسطین در پیامی‌که در فضای مجازی منتشر شده است، حملات رژیم صهیونیستی به مراکز پزشکی، مجروحان و بیماران را نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی دانست.

جمعیت هلال‌احمر ایران در متن این پیام، آورده است: «جمعیت هلال‌احمر فلسطین نگرانی عمیق خود را در خصوص حملات خشونت‌آمیز اشغالگران به ماموریت‌های پزشکی و خودروهای حامل مجروحان که منجر به پیامدهای غیرقابل تحمل برای نیروهای پزشکی، مجروحان و بیماران می‌شود، ابراز کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

اطلس وضعیت زنان تهیه شد/تدوین منشور مشاوره خانواده در دست اقدام است

مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از تهیه اطلس وضعیت زنان و تنظیم اولویت‌های حوزه بهداشت و سلامت زنان و خانواده خبر داد.

شهرزاد هوشمندی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا با اشاره به هماهنگی این معاونت با سایر دستگاه‌ها اجرایی برای پیگیری و اجرای قوانین مرتبط با حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: ایجاد ارتباط و هماهنگی با دستگاه‌ها برای اجرای قوانین در عرصه‌های گوناگون از جمله فعالیت‌های قابل توجه در معاونت است؛ به عنوان مثال برنامه‌ای با محوریت «بررسی وضعیت سلامت و تندرستی زنان بر اساس آمایش سرزمین» در دستور کار معاونت قرار گرفته و اقدامات شایسته‌ای هم در این زمینه انجام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است


مددجویان دو نفره روستایی کشور صاحب مسکن می‌شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی ۲ نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد و دیگر در روستاها مددجوی بی مسکن نخواهیم داشت.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش است، تاکید کرد: با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌ها دچار سختی و تنگنا شده و تورم افزایشی بوده است اما نه تنها کمک‌های مردمی به کمیته امداد روندی کاهشی نداشته بلکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است که نشان از دینداری و همراهی و همدلی مردم دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی انجمن روان‌شناسی ایران راه‌اندازی شد

رییس انجمن علمی روانشناسان ایران، از راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی این انجمن خبر داد و گفت: در این مرکز خدمات آنلاین مشاوره و روان‌درمانی تخصصی توسط متخصصان مجرب روانشناسی و مشاوره و زیرنظر اساتید و متخصصان مطرح کشور ارائه می‌شود.

حمید پورشریفی، با بیان اینکه این خدمات که با تعرفه مصوب سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود، افزود: مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره انجمن روان‌شناسی ایران با مجوز سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره فعالیت می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

تحریم سطح دسترسی بیماران هموفیلی به دارو را کاهش داده است

رییس کانون هموفیلی ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه باعث شده که بازده زمانی دسترسی به موقع بیماران هموفیلی به دارو رعایت نشود و آنان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

نازنین فرزادی فر در گفت و گویی با بیان اینکه دپوی انبار داروی بیماران هموفیلی در کشور وجود ندارد، افزود: به دلیل این تحریم ها، داروهای این بیماران به موقع در دسترس نیست و سه تا ۶ ماه در تامین آنها عقب هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است


مسابقات قرآن، عترت و نماز برای معلمان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اصغر باقرزاده درباره برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار می شود که از اول هفته قرآن، فرآیند ثبت نام معلمان علاقه مند آغاز شده است و این رقابت در رشته های قرائت قرآن کریم، حفظ ۱۰ جز و حفظ کل، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در ۳ مرحله به صورت فرآیندی برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

ارائه تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی ۵۳ درصد افزایش یافت

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به تعامل گسترده سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی، از ارائه ۱۷ نوع تسهیلات به دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) با وجود ثابت بودن بودجه، از محل درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه، ارائه تسهیلات به دانشجویان ۵۳ درصد افزایش یافت.

علی‌اکبر محمدی با بیان اینکه ارائه برخی تسهیلات به دانشجویان در سال گذشته از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ۱۵۰ درصد رشد داشته است، افزود: تسهیلات ازدواج ۱۵۰ درصد، وام تجهیزات ۳۳ درصد و وام ودیعه مسکن از ۱۷ تا ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است


بازار شیرخشک رو به اشباع است/ عرضه شیرخشک بدون تغییر قیمت با کدملی نوزاد

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام شده، بازار شیرخشک کشور دارد به سمت اشباع شدن می‌رود، تاکید کرد که این محصول با کد ملی نوزاد، بدون تغییر قیمت در داروخانه‌ها در حال عرضه است.

سجاد اسماعیلی در گفت و گویی با اشاره به طرح ساماندهی تامین و عرضه شیرخشک که از حدود یک ماه گذشته آغاز شده است، گفت: به دنبال اقدامات انجام شده، روزانه شاهد افزایش تامین و توزیع شیرخشک هستیم و بازار شیرخشک کشور دارد به سمت اشباع شدن می‌رود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تهیه اطلس وضعیت زنان/بازار شیرخشک رو به اشباع است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha