ورودی راه های فرعی به جنگل های باشت مسدود شد+فیلم

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: راه‌های فرعی و غیرضروری به جنگل های باشت بویژه شلالدون با هدف حفظ عرصه و پوشش گیاهی منطقه مسدود شد.

محراب عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی هر ساله به منظور حفاظت از جنگل‌های شهرستان و حراست از انفال و جلوگیری از قاچاق چوب اقدام به مسدود کردن راه‌های فرعی منتهی به جنگل در چند نوبت می کند.

وی اظهار کرد: تمام مسیرهای منتهی به جنگل‌ها و عرصه های منابع طبیعی این شهرستان برای جلوگیری از قطع درختان و تعرض به جنگل‌ها هم اکنون مسدود شد.

عبدی با بیان اینکه مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، موثر است تصریح کرد: تیم‌های گشت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان بطور شبانه روز در حال گشت زنی در همه مناطق و طبیعت هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت تصریح کرد: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، به استناد قانون حفاظت و بهره برداری، در یک ماه گذشته ۱۷ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

ورودی راه های فرعی به جنگل های باشت مسدود شد+فیلم

عبدی اظهار کرد: همچنین هشت محموله قاچاق چوب، قطع درخت و زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان در یک ماه گذشته حین بازرسی در این شهرستان توقیف شده است.

وی تصریح کرد: عرصه های طبیعی جزو سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم و نسل های آینده است که ضرورت دارد آحاد مردم و تمامی دستگاه‌ها و نهادها با منابع طبیعی همکاری لازم را در جهت حفظ و نگهداری از این ثروت‌های الهی داشته باشند.

عبدی ابراز کرد: باید با مشورت و همفکری برنامه ریزی و تصمیماتی برای حفظ این میراث گرانبها انجام شود تا آیندگان نیز از آن بهره ببرند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت تصریح کرد: با افراد متخلف که به عرصه های جنگلی تجاوز کنند و موجب تخریب این سرمایه های آیندگان شوند برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha