۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85318949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ رویداد ورزشی در بیش از هزار مدرسه کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با عنوان ۱۰۰ در ۱۰۰ از امروز در هزار و ۶۰۰ مدرسه استان آغاز شد.

افشین خوشگوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماهیت و محتوای طرح کشوری ۱۰۰ در ۱۰۰ برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، رشته فوتسال در مدارس پسرانه و رشته داژبال در مدارس دخترانه برگزار می‌شود و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت رسمی در مدارس مجری آغاز شد، افزود: این برنامه با رویکرد امید آفرینی، افزایش نشاط و ارتقای ورزش تربیتی و با شعار "دانش آموز ورزشکار، مدرسه امید آفرین، جامعه با نشاط" در مدارس مجری برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس را یکی از راه های تحقق هدف سلامت نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و مسابقات بین کلاسی، طرح ۱۰۰ مسابقه در ۱۰۰ روز استمرار شادابی و نشاط در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در زنگ تفریح دوم مدارس به مدت ۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد، استمرار نشاط و شادابی از طریق مسابقات ورزشی در طول سال تحصیلی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

خوشگوار اضافه کرد: تیم‌های برتر این مسابقات، هر مدرسه به مرحله شهرستانی و سپس مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد و قرار است مسابقات سطح کشوری نیز با شرکت تیم‌های برتر هر استان برگزار شود.

وی خدمات دولت سیزدهم در ایجاد فضاهای ورزشی را بسیار ارزشمند توصیف و اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha