محرومیت تیم فوتسال آنا صنعت قم از حضور تماشاگر/ باشگاه بیانیه داد

قم- ایرنا- تیم فوتسال‌آنا صنعت پاسارگاد قم که درلیگ برتر فوتسال حاضر است با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از حضور تماشاگر در بازی‌های خانگی خود محروم شده و از این رو باشگاه نیز بیانیه‌ای صادر کرده‌است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های آنا صنعت قم و سفیر تهران از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال برگزار و از سوی رضا عزتی مربی و همچنین تماشاگران منتسب به تیم آنا صنعت قم گزارشی منعکس شد.

از آنجایی که تخلفات حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت است از بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه در خور صدور قرار دستور موقت است، به استناد ماده ۱۰۰مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، رضا عزتی مربی آنا صنعت قم از همراهی تیم خود در کلیه مسابقات و همچنین تیم مربوطه از ورود تماشاگر به داخل سالن در کلیه مسابقات خانگی محروم می‌شوند و لازم است دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کند.

باشگاه آناصنعت: تماشاگران ما داور بازی را نزدند

باشگاه آناصنعت پاسارگاد قم با صدور بیانیه‌ای آورده‌است: در پی تصمیم اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ فوتسال مبنی بر تعلیق حضور هواداران قمی دردیدارهای خانگی و برخی اظهارنظرها در مورد ضرب و شتم واقع‌شدن فرزین صالح( داور مسابقات)‌ در این بازی جهت تنویر افکار فوتسال دوستان خود را ملزم به ارائه توضیحاتی می‌داند.

در بیانیه این باشگاه آمده است: باشگاه آناصنعت قم، ضرب و شتم داوران درقم را به صورت قوی رد می‌کند و چنین اتفاقی نه در زمین مسابقه و در زمان خروج داوران اتفاق نیفتاده‌است بلکه اقدام شخص یا اشخاصی که به تیم آناصنعت نسبت داده می‌شوند و به قضاوت فرزین صالح معترض بودند، از سوی عوامل باشگاه آناصنعت کنترل شد تا به ایشان یا سایر عوامل آسیبی نرسد. در این مورد، در صورتی‌ که داور نامبرده مدعی مورد ضرب و شتم قرار گرفتن است می‌تواند از طریق روش‌های استاندارد و مشخص پزشکی و ارائه مدارک در مورد این که مورد آسیب جسمانی قرار گرفته است، شواهد خود را ارائه و ادعای خود را اثبات کند.

بیانیه حاکیست: هیچ سند و مدرکی در مورد این که در جریان مسابقه آناصنعت برابر سفیر گفتمان، اقدامی علیه داوران مسابقه صورت گرفته است وجود ندارد و این بازی با وجود قضاوت بسیار ضعیف آقای فرزین صالح که با تصمیمات غیرمسئولانه خود سبب متشنج شدن جو بازی و نیمکت تیم میزبان شد، در سالن مسابقه کوچک‌ترین درگیری یا واکنش منفی موثری از سوی سکوها را نداشت و فیلم مسابقه و حضور ناظران مسابقه گواهی بر این مدعاست. همچنین در تمام مدت بازی با وجود نزدیکی سکوها به محل استقرار ایشان در زمین بازی، تهدیدی متوجه وی نبوده است. سالن شهید حیدریان در این مسابقه یکی از آرام‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه بیانیه آمده است: میهمان‌نوازی و اخلاق‌مداری باشگاه آناصنعت در هنگام حضور تیم‌های میهمان و همچنین داوران و ناظران لیگ برتر به عنوان یک اصل اساسی در رفتار مدیریتی باشگاه مورد تاکید بوده و تمامی میهمانانی که در خلال این فصل به قم آمده‌اند بر این موضوع اذعان دارند لذا اشتباه یا اقدام یک نفر نباید به نام باشگاه آناصنعت نوشته شود و چنین رویکردی نه منصفانه و نه حرفه‌ای است. باشگاه آناصنعت در لیگ‌های پایه نیز میزبانی شایسته برای تیم‌ها و داوران بوده و طی سالیان گذشته نیز هرگز مشکلی به این وسعت که برخی به آن دامن می‌زنند وجود نداشته‌است.

در پایان بیانیه آمده است: از سازمان محترم لیگ فوتسال ایران و کمیته داوران درخواست می‌گردد در استفاده از داوران در سطح عالی فوتسال ایران، منافع فوتسال را در نظر بگیرند.

از چارچوب هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتسال تیم‌های آناصنعت پاسارگاد قم و سفیر گفتمان تهران عصر پنجشنبه هفته گذشته در سالن ورزشی شهید حیدریان قم به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر ۲ به سود تیم میهمان خاتمه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha