مهمترین اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۵ بقعه متبرکه، راهیابی مستندسازان به بخش مسابقه جشنواره سینماحقیقت و آسمانی شدن مادر شهید جمشید شکوهی از جمله اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه ۲۰ آذر است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بیش از ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۲۳ لغایت ۲۷ آذرماه در بقاع متبرکه استان با حضور شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، پخش مداحی و فیلم‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) از سیستم‌های صوتی بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان و هیات‌های مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم است.

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در استان پایه‌گذاری شده است و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه جهت مشارکت مردم استان در بقاع متبرکه و مصلی های نماز جمعه برپا خواهد شد.

راهیابی آثار مستندسازان استان به بخش جشنواره سینما حقیقت

۲ فیلم مستند کوتاه ساخته هنرمندان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» راه یافت.

با پایان کار مشاوران دبیر هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و قطعی شدن آثار راه‌یافته به بخش‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و جایزه شهید آوینی، فهرست این آثار شامگاه یکشنبه اعلام شد که در این میان نام ۲ اثر از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شود.

.مستند کوتاه «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند چم‌عالی و «ارجنا» به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی نام آثاری است که به عنوان نمایندگان چهارمحال و بختیاری در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت به نمایش در می‌آیند.

در ۲ دوره قبلی این جشنواره، آرمان قلی‌پور و جعفر نجفی از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری توانستند صاحب عناوین بهترین مستند کوتاه مسابقه بین‌الملل و بهترین فیلم بلند جشنواره‌های شانزدهم و پانزدهم شوند.

مادر شهید جمشید شکوهی آسمانی شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، حاجیه خانم گوهر سمیع قهفرخی مادر جانباز شهید "جمشید شکوهی قهفرخی"دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید جمشید شکوهی در سال ۱۳۴۲ در فرخشهر متولد شد و در سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی سومار به درجه جانبازی نائل آمد وی جانباز ۷۰ درصد و قطع نخاعی دوران دفاع مقدس بود که پس از سال‌ها صبوری، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ به قافله یاران شهید خود پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha