نظام مسایل حدود ۵۰۰ محله مهدوی مازندران شناسایی شد

ساری - ایرنا- فرمانده سپاه کربلا مازندران از شکل گیری حدود یکهزار محله مهدوی استان خبر داد و گفت: پس از گفتمان سازی و انتخاب اعضای هیات اندیشه ورز، نظام مسایل حدود ۵۰۰ محله مهدوی مازندران شناسایی و احصا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سیاوش مسلمی روز دوشنبه در نشست خبری با اظهار این که از ۲ سال گذشته طرح محلات اسلامی در مازندران شروع شده است، افزود: این طرح مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: این طرح در مازندران با توجه به صبغه دیار علویان به عنوان محلات مهدوی نامگذاری شد و تا کنون حدود یکهزار محله شناسایی شده است.

سردار مسلمی با توضیح این که نظام مسایل ۵۰۰ روستا در بخش های آسیب های اجتماعی، کم و کاستی های خدمات عمومی به ویژه آب، برق، گاز، طرح هادی و تجهیزات و امکانات رفاهی عمومی شناسایی شده است، بیان داشت: در این مدت تمامی مسایل ۱۳۰ محله مهدوی مازندران نیز تمام و کمال حل و فصل شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد:همچنین در این طرح ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و نخبگان علمی، تربیتی و فناوری این محلات نیز شناخته و برنامه عملی و حمایتی تعریف می شود.

وی با بیان این که نظام مسایل ۴۵۵ محله مهدوی مازندران نیز در مرحله حل مسایل است و مابقی در مرحله تکمیل گفتمان سازی قرار دارند، گفت: گفتمان سازی برای همراهی شدن و مشارکت بین دهیار، فرمانده پایگاه بسیج، امام جماعت و هیات امنای مساجد است.

وی با تاکید بر این که گفتمان سازی در محلات مهدوی بدون هرگونه مسایل و گرایش های سیاسی است، اظهار داشت: تا کنون هشت هزار نفر به عنوان اعضای هیات اندیش ورز در حدود یکهزار محله مهدوی استان همکاری دارند.

نظام مسایل حدود ۵۰۰ محله مهدوی مازندران شناسایی و احصا شد

سردار مسلمی با بیان این که بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر حضور کم رنگ جوانان و نوجوانان در مساجد، اقبال خانواده ها به حضور جوانان در مساجد کاهش یافته است، ادامه داد: در طرح محله مهدوی چهار قرارگاه فضای مجازی، تعلیم و تربیت کانون تربیت محله، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی علمی و فناوری، قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی دفاعی و امنیتی شکل می گیرد.

وی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در محلات مهدوی نظام و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را مورد بررسی قرار می دهد، خاطر نشان کرد: این طرح بدون دخالت در طرح های دستگاه های دولتی و موازی کاری با گفتمان سازی و از طریق آموزش و الگو سازی، به همه مسایل مردم محله توجه ویژه کرده و با مشارکت مردم منطقه در صدد برآورده کردن نیازمندی ها آنان حرکت عملی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان نشست، خبرنگاران از دستاوردها و اقدامات عملی ۱۳۰ محله مهدوی مازندران در قالب نمایشگاه قرارگاه فضای مجازی، تعلیم و تربیت کانون تربیت محله، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی علمی و فناوری، قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی دفاعی و امنیتی بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha