سارکوزی: اوکراین باید برای تبدیل‌شدن به پلی میان روسیه و اروپا بکوشد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری سابق فرانسه اظهار داشت که اوکراین باید کشوری بی‌طرف باقی بماند و خواستار تبدیل شدن به پلی میان روسیه و اروپا باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، نیکلا سارکوزی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال موندو» گفت: تلاش برای حمایت از پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحت هر شرایط اشتباه است.

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه ادامه داد: وظیفه اوکراین این است که کشوری بی‌طرف باقی بماند و البته به احتمال قطع به یقین تعهدات محکمی از سوی جامعه بین‌المللی دریافت کند و خواستار تبدیل شدن مجدد به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باشد.

بر اساس این گزارش، سارکوزی بر این باور است که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در تلاش برای حفظ «کانال ارتباطی» با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود به درستی عمل کرده است.

وی پیشتر نیز هشدار داده بود که عضویت اوکراین در ناتو نه تنها صلح را به اروپا نمی‌آورد بلکه اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، گسترش ناتو به شرق و حضور این پیمان نظامی غربی در اوکراین و برخی جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی (سابق) از جمله نگرانی‌های روسیه است.

مسکو تاکنون بارها به ناتو درباره عضویت جمهوری‌های سابق شوروی در این پیمان نظامی هشدار داده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود اعلام کرده است.

جلوگیری از تبدیل شدن اوکراین به پایگاه نظامی ناتو یکی از دلایل مطرح شده از سوی روسیه برای انجام عملیات ویژه در این کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha