مربی گنابادی به بالاترین سطح مربیگری فوتسال آسیا راه یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت:‌ افشین رستمی مربی با سابقه این شهرستان در سال جاری به سطح سه مربیگری فوتسال آسیا به عنوان بالاترین سطح مربیگری در این رده راه یافت.

علی اصغر اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این مربی فوتسال گناباد پس از کسب موفقیت در دوره سطح ۲ آسیا در سال ۱۴۰۰ امسال گواهی حضور در دوره مربیگری سطح سه آسیا را نیز کسب کرد.

وی ادامه داد:‌ دوره مربیگری سطح سه فوتسال آسیا در بخش مردان بالاترین سطح مربیگری فوتسال در آسیاست که تاکنون در کشورهای ایران، ژاپن، ازبکستان، تایلند و هنگ کنگ برگزار شده است و تنها ۱۴۰ مربی زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق به اخذ این مدرک شده اند.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: توسعه کمی و کیفی ورزش‌های فوتبال و فوتسال در این شهرستان نیازمند ساخت سالن‌های ورزشی بزرگ و زمین چمن مناسب است.

اکبری افرود: با توجه به استقبال گسترده تماشاگران و استعدادهای ورزش فوتبال و فوتسال گناباد، سالن‌های سرپوشیده ورزشی در این شهرستان جوابگوی نیازهای موجود نیست.

وی اضافه کرد: سالن‌های سرپوشیده ورزشی موجود در این شهرستان هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر گنجایش دارند و در مناسبت‌ها و مسابقه های خاص مانند "جام رمضان " جوابگوی حجم عظیم تماشاگران نیستند.

از سوابق افشین رستمی می توان به مربیگری در تیم‌های لیگ برتری نظیر "فرش آرا مشهد" و تیمهای گنابادی مانند "علمدار،‌ فاتحان و کیهان" اشاره کرد.

۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته و ۲ برابر این میزان به صورت غیرسازمان یافته در قالب ۲۸ هیات ورزشی در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

از مجموع ۴۰ هیات ورزشی شناسایی شده در گناباد ۲۸ هیات فعال است و فعال سازی سایر هیاتها در دستور کار اداره ورزش و جوانان این شهرستان قرار دارد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha