درخشان: جادو و خرافات در شهرآورد جایی ندارد/ امیدوارم کار به VAR نکشد

تهران - ایرنا- سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تجربه کادر فنی پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر و این برگ برنده یحیی است. در بازی‌هایی مثل دربی خرافات جایی ندارد.

حمید درخشان عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جدال حساس تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: در این بازی دو تیم با شرایط مختلفی به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس از یک سو با مصدومان زیادی مواجه است و از سویی دیگر استقلال در شرایط و فرم خوبی به سر می‌برد اما نکته مهم این است که چنین مسائلی در نتیجه ملاک نیست و بارها دیده‌ایم تیمی که از همه نظر برتری داشته نه تنها برنده از زمین خارج نشده بلکه نتیجه را هم واگذار کرده است.

وی ادامه داد: این بازی همیشه خاص بوده و خواهد بود. مهم این نیست که در بازی قبل از شهرآورد چه نتیجه‌ای رقم خورده باشد. باید دید در زمین چه اتفاقی رقم می‌خورد و همه چیز در همان ۹۰ دقیقه تعیین می‌شود. برخی‌ می‌گویند این بازی مثل سایر بازی‌های لیگ است اما این حساسیت را آنهایی درک می‌کنند که در شهرآورد بازی کرده یا در کنار آن باشند و امیدوارم در نهایت یک بازی خوب را شاهد باشیم.

سرمربی اسبق پرسپولیس در واکنش به اینکه تجربه کادر فنی این تیم نسبت به استقلالی‌ها در شهرآورد بیشتر است، گفت: این شانس یحیی است و باید از آن استفاده کند. اگر استقلال از لحاظ نفری وضعیت بهتری دارد، پرسپولیس هم تجربه به مراتب بیشتری در شهرآورد تهران دارد اما به شرط آنکه کادر فنی پرسپولیس از این برتری به خوبی استفاده کرده و در زمان لازم تصمیم‌های درستی بگیرد. اگر از این برتری استفاده درست نشود برگ برنده پرسپولیس خواهد سوخت و نباید این مزیت دست کم گرفته شود.

درخشان: جادو و خرافات در شهرآورد جایی ندارد/ امیدوارم کار به VAR نکشد

درخشان در مورد پستی که از سوی استقلالی‌ها و بعد از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا منتشر شد نیز اضافه کرد: دلیل این کار را درک نمی‌کنم و اگر با نظر و هدف خاصی بود، به هیچ عنوان کار درستی نیست و آن را تایید نمی‌کنم، اگر همین اتفاق از سوی پرسپولیس هم رخ ‌می‌داد نظرم فرقی نمی‌کرد چرا که بحث حضور نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا مطرح بود و پرسپولیس یا سپاهان به نام کشورمان در این رویداد به میدان رفته بودند. کُری‌های فوتبالی همیشه بوده و خواهد بود اما احترام متقابل را نباید فراموش کرد.

وی ادامه داد: من شهرآوردهای بسیاری را تجربه کردم چه به عنوان بازیکن و چه در کسوت مربی اما جدالی که در سال ۶۵ با برد ۳ بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت را باید یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز یاد کرد. در آن بازی مرحوم ناصر حجازی هم در چهارچوب دروازه بود و منوچهر نظری قضاوت بازی را برعهده داشت. شاهرخ بیانی ۲ بار و ناصر محمدخانی یک گل زدند و پرسپولیس برنده از زمین خارج شد. در سال ۷۶ هم زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشتم، استقلال را ۳ بر صفر شکست دادیم و این ۲ بازی برای من خاطره‌ای متفاوت شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه کدام دیدار حاشیه بیشتری داشت، گفت: بازی سال ۱۳۷۳ در ورزشگاه آزادی حاشیه‌هایی را به همراه داشت و به نظرم دیداری بود که دیگر آن اتفاقات را تجربه نکردیم.

درخشان: جادو و خرافات در شهرآورد جایی ندارد/ امیدوارم کار به VAR نکشد

سرمربی اسبق پرسپولیس در واکنش به این سئوال که آیا در آن زمان برای برد در شهرآورد به مسائلی از جمله جادو یا خرافات هم پرداخته می‌شد یا خیر، گفت: هیچ‌وقت در این بازی‌ها چنین بحثی نبود چون روی نیمکت دو تیم افرادی توانمند، کاربلد و حرفه‌ای می‌نشستند. این مسائل برای تیم‌هایی است که چیزی برای ارائه نداشته و به دنبال مسائلی غیرفوتبالی بوده و هستند.

درخشان رمز برتری در شهرآورد را حفظ تمرکز بالای بازیکنان دانست و اضافه کرد: تیمی در این بازی برنده خواهد شد که در جریان بازی بتواند تمرکز خود را حفظ کرده و فرامین کادر فنی را به درستی در زمین اجرا کند.

وی در خصوص شرایط داوری، احتمال اندک استفاده از کمک داور ویدئویی/VAR و اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر یادآور شد: امیدوارم اتفاقی رخ ندهد که نیاز به VAR باشد چراکه بازهم درگیر حاشیه خواهیم شد. بهترین کار در چنین شرایطی این است که یک داور خوب و باتجربه را برای قضاوت انتخاب کنند تا حاشیه‌ها به حداقل برسد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اتفاقات اخیر و پرتاب بطری به زمین از روی سکوها بعد از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد نیز گفت: متاسفانه در این دیدار اتفاقی افتاد که به هیچ عنوان زیبنده نام پرسپولیس نبود. اینکه با یک باخت آن صحنه‌ها را شاهد باشیم، دیگر نباید تکرار شود. پرسپولیس تیم خوبی است و در طی سالیان اخیر موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است که هواداران هم در آن سهیم بوده‌اند و نباید با یک باخت همه چیز را خراب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha