امکانات امدادرسانی زمستانی و سوخت لازم در راهدارخانه‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است

تبریز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح زمستانی همزمان با سراسر کشور در این استان، گفت: امکانات امدادرسانی و سوخت لازم باید در راهدارخانه ها برای استفاده در مواقع ضروری در فصل زمستان تامین شود.

به گزارش ایرنا، «مرتضی مینویی» روز دوشنبه در در نشست هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای در فصول سرد سال گفت: اقدامات تمهیدی لازم در قالب بخشنامه به ادارات مرتبط ارسال شده است و در این زمینه باید نشست‌های هماهنگی راهداری با حضور مسوولان ادارات مربوطه به طور مستمر برگزار شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی به موقع و مکرر اعلام و مناطق پرخطر در جاده ها شناسایی و پایش و از مراکز امدادی مستقر در این مناطق بازدید مستمر انجام شود تا در فصل زمستان مشکل خاصی بروز نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر این ها، استفاده از ظرفیت‌های راهداریِ بخش خصوصی به ویژه در مواقع بحرانی ضروری است از این رو تعدادی از آن‌ها برای همکاری با اداره کل راهداری استان مکلف شده اند.

مینویی، تمرین های استانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کاربردی در قالب انیمیشن و کلیپ برای پخش در صدا و سیما و همچنین فضای مجازی، لایروبی به موقع هنگام بارندگی‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها را ضروری دانست.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با حضور فرمانداران، بخشداران و دهیاران به صورت وبینار برای اجرای کامل دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بحران در فصول سردِ سال ضروری بوده و این کارگاه در آینده نزدیک برگزار می شود.

رزمایش طرح زمستانی از فردا ۲۱ آذر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای رزمایش طرح زمستانی از فردا ۲۱ آذر همزمان با سراسر کشور در استان، گفت: این رزمایش با همکاری نهادهای مربوط در حوزه راه و راهداری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در شهرک آزمایش برگزار می‌شود.

سرهنگ «حبیب آبراهه»، افزود: در فصل زمستان با توجه به وضعیت جاده ها، لغزنده بودن راه‌ها و نبود دید کافی برای راننده‌ها به علت بارش برف و بوران، احتمال تصادفات رانندگی افزایش می‌یابد، پلیس راه، امسال هم همانند سال‌های گذشته در گردنه‌ها مستقر خواهد شد و از تردد راننده‌های خطرساز و خودروهای غیرایمن که تجهیزات زمستانیِ لازم را ندارند، جلوگیری خواهد کرد.

وی خواستار فرهنگ سازی‌های لازم و موثر از سوی رسانه ها و نهادینه سازی خودداری از سفرهای غیرضروری در زمستان شد و اظهار کرد: اگر فردی ناگزیر به سفر در روزهای برفی است حتما با تجهیزاتِ لازم و کافی، اقدام به سفر کند تا نه خود دچار مشکل شود و نه دیگر راننده‌ها و پلیس و راهداری را با مشکل مواجه کند.

راهداری با تمام قوا برای ایمن سازی جاده‌ها به خصوص در فصل زمستان و روزهای برفی تلاش می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به هماهنگی های لازم بین دستگاه های مرتبط در حوزه راهداری، گفت: در مواقع بارش سنگین برف و بروز مشکل در راه های ارتباطی استان، اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان، برفروبی و مسیرگشایی راه‌های اصلی است.

«اورجعلی علیزاده» افزود: بعد از آن مسیرگشایی راه‌های روستایی انجام می‌شود و در پاره‌ای مواقع به علت سخت گذر بودن راهِ برخی روستاها، این کار زمان‌بر است بنابراین لازم است اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص علت طولانی شدن مسیرگشایی‌ها به مردم به ویژه از طریق رسانه ها انجام شود.

وی با بیان اینکه راهداری با تمام قوا برای ایمن سازی جاده‌ها به خصوص در فصل زمستان و روزهای برفی تلاش می کند، اظهار کرد: در تردد و حمل و نقل‌های جاده‌ای ایمن، دستگاه‌های متعددی دخیل هستند از این رو با توجه به شرایطی که در فصل زمستان بر جاده‌های حاکم می‌شود لازم است دستگاه‌های مربوط در صورت نیاز حتی از تردد وسایل نقلیه باری و مسافری جلوگیری کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وجود نقاط کورِ متعدد در راه های ارتباطی استان، گفت: در آزاد راه تبریز - زنجان حدود ۶ نقطه کور وجود دارد که با رفع آنها، ضمن پیشگیری از بروز حوادث جاده ای، کمک بزرگی به راهداری می‌شود.

علیزاده، با بیان اینکه موضوع زایمان زنان باردار در مواقع جوی نامناسب و روستاهای دورافتاده به دغدغه اداره کل راهداری تبدیل شده است، ادامه داد: ضروری است بانوانی که در روستای دورافتاده‌ استان به موعد زایمان خود نزدیک می‌شوند، پیش از بسته شدن راه‌ها به نزدیک‌ترین بیمارستان یا مرکز درمانی منطقه منتقل و از بروز هرگونه مشکل برای مادر و نوزاد پیشگیری شود.

وی سوخت رسانی سیار را از الزامات جاده‌ای در فصول سرد سال اعلام کرد و یادآور شد: ایجاد این امکان به ویژه در شرایط بحرانی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی می‌تواند به راننده‌هایی که در راه مانده و ساعت‌ها برای عبور از شرایط بحرانی در جاده‌های استان مانده اند، کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha