توزیع بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی کم‎‌بهره در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۱۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با نرخ چهار درصد در این استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، "مصدق کشاورزی" روز دوشنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: مسئولیت توزیع این میزان اعتبار بر عهده ۱۱ دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال و با عاملیت ۱۵ بانک بوده است.

وی افزود: این تسهیلات به دو شکل خرد تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مشاغل خانگی و ۴۰ میلیارد ریال کارفرمایی پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: از جمله شرایط ثبت نام تسهیلات تبصره ۱۸، داشتن مدرک مهارتی است.

کشاورزی ادامه داد: افرادی که با داشتن این مدارک علاقمند به راه‌اندازی یک شغل خانگی هستند می توانند برای دریافت مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: پس از دریافت مجوز، متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور، از بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سهم استانداران نهاد متولی را انتخاب و درخواست تسهیلات خود را به همراه طرح مربوطه و مجوزهای اخذ شده در سامانه بارگذاری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اعلام این که ضرورتی برای حضور متقاضی در دستگاه های اداری نیست، عنوان کرد: ادارات مربوطه موظف هستند حداکثر ظرف ۱۰ روز نسبت به بررسی پرونده متقاضی اقدام و نظر خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

کشاورزی ادامه داد: پس از تأیید نهاد متولی در شهرستان در مرکز استان توسط نهاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به شکل سیستمی به بانک عامل ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها نیز موظف هستند ظرف مدت ۱۰ روز کاری نسبت به بررسی پرونده و در صورت کامل بودن مدارک نسبت به تصویب آن اقدام کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر مصرف این تسهیلات قرض‌الحسنه نظارت می شود و در صورت انحراف در تسهیلات، به نرخ بانک مرکزی محاسبه و با جرایم مربوطه از فرد دریافت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha