۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85319410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی زنجان برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان + فیلم

زنجان - ایرنا - خدمت رسانی در حوزه سلامت اهمیت بسزایی دارد و سازمان تامین اجتماعی استان به عنوان یکی از متولیان این حوزه می‌کوشد با توسعه خدمات درمانی خود برای افزایش رضایتمندی گروه‌های هدف گام بردارد.

به گزارش ایرنا، حوزه سلامت و ارائه خدمات با کیفیت از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود و در این میان سازمان های مختلفی تلاش می کنند بهترین نوع خدمت را به گروه های هدف خود ارائه کنند هرچند نواقص و کاستی هایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

در کشورمان نیز سازمان های متولی امر سلامت از جمله درمان تامین اجتماعی از زمان تاسیس خود تاکنون کوشیده اند خدمات متعدد و متنوعی را به بیمه شدگان ارائه کنند و در این خصوص نیز گام های موثری را برداشته اند.

طبق آمارها بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند و همواره خدمت رسانی بهتر در برنامه های متولیان این حوزه قرار دارد.

خبرنگار ایرنا برای آشنایی هرچه بیشتر با آخرین اقدامات و فعالیت های پیش روی درمان تامین اجتماعی با "دکتر عباس جراح علمداری " مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت و گو کرده است.

توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی زنجان برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان

ایرنا: پروژه های عمرانی درمان تامین اجتماعی زنجان در چه وضعیتی قرار دارد؟

هم اکنون پروژه های درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی فعالتر شده و اقدامات مختلفی برای تکمیل آنها در حال انجام است.

نوسازی پلی کلینیک حکیم هیدجی زنجان برای خدمت رسانی مطلوب پایان یافته و دندانپزشکی این واحد تجهیز و داروخانه آن استانداردسازی شده که در مجموع با رفع نواقص، خدمات دهی آن بیش از گذشته مطلوب خواهد شد.

مشکل اساسی خدمت رسانی بیمارستان امام حسین(ع) به قدمت آن باز می گردد؛ این مکان در سال ۷۹ با فضای فیزیکی بسیار محدود با ۹۶ تخت طراحی و به بهره برداری رسید.

به دلیل نیاز استان این تعداد به ۱۴۴ تخت فعال رسید و همین مساله موجب شد فضاهایی از قبیل آی سی یو، بلوک زایمان، اتاق های عمل و حتی اورژانس از استاندارد کافی برخوردار نباشد.

در این راستا طرح توسه بیمارستان مورد توجه قرار گرفته که طراحی های اولیه انجام، و موافقت اولیه سازمان کشوری مبنی بر افزودن فضای فیزیکی لازم دریافت شده است.

در مرحله اولیه مجوز برای اضافه بنای ساختمان به میزان ۹ هزار متر مربع اخذ شده تا بخش های اصلی نوسازی یا احداث شود، امیدواریم با تخصیص منابع لازم طی سال ۱۴۰۳ این مهم تحقق یابد، البته پیگیری های استانی نیز در جریان است.

توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی زنجان برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان

ایرنا: چه اقداماتی برای توسعه بخش های درمانی شهرستان ها انجام گرفته است؟

علاوه بر آن در بیمارستان شهید سلیمانی ابهر خدمات تخصصی مورد نیاز به بیماران ارائه می شود، در این راستا نیز طرح توسعه در زیر بنای حدود پنج هزار متر مربع آغاز شده و تلاش بر این است با رفع موانع تا پایان امسال به اتمام برسد.

در این طرح بخش های درمانگاه های عمومی، تخصصی، رادیوتراپی و بخش اداری منتقل می شود و دیگر بخش های باقی مانده نیز استانداردسازی خواهد شد.

همچنین درمانگاه سهرورد خدابنده نیز که به صورت استیجاری فعالیت می کرد طی سال گذشته با تهاتری که با شهرداری شهرستان انجام گرفت زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع به این امر در اختیار مدیریت درمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

بر این اساس اکنون عملیات طرح با اعتبار بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال و در زیر بنای سه هزار متر مربع و در زمینی با تراکم سه طبقه آغاز شده که طبق برنامه ریزی ها ۲۴ ماهه به پایان خواهد رسید.

در مورد شهر دندی ماهنشان نیز تعداد بیمه شدگان به حدی رسیده که نسبت به احداث درمانگاه اقدام کنیم البته با رایزنی مسوولان شهر مقرر شده زمینی را در اختیار تامین اجتماعی قرار دهند.

در این زمینه موافقت درمانی برای احداث درمانگاه اخذ شده و به محض تخصیص کامل زمین مورد نظر طراحی ها انجام می شود و مجوز ساخت در مدت تعیین شده دریافت خواهد شد.

همچنین پیگیری ها برای احداث درمانگاه طارم نیز در حال پیگیری است اما شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی به حد نصاب نرسیده است.

توسعه کیفی خدمات درمانی،‌ اولویت تامین اجتماعی زنجان

ایرنا: تجهیزات مراکز درمانی تحت پوشش چگونه است؟

تجهیزات مراکز درمانی تامین اجتماعی استان از جمله بیمارستان های امام حسین(ع) شهر زنجان و شهید سلیمانی ابهر در بخش های مختلف از قبیل تصویر برداری و اتاق عمل بسیار پیشرفته بوده به طوری که در بخش آزمایشگاهی مجهزترین دستگاه های تشخیصی خریداری شده است.

همچنین برای درمانگاه گوارش نیز دستگاهی پیشرفته برای انجام آندوسکوپی خریداری شده، از طرفی برای اتاق های عمل و ارتوپدی نیز همین مساله صدق می کند، امسال یک دستگاه تصویر برداری برای اتاق عمل که برای تصویر برداری ستون فقرات کاربرد دارد، خریداری شده که تا آخر سال به کارگیری خواهد شد.

توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی زنجان برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان

ایرنا: چه اقداماتی برای توسعه بخش زایمان بیمارستان امام حسین (ع) انجام گرفته است؟

زایمان های طبیعی در بخش بلوک زایمان بیمارستان امام حسین(ع) طبق استانداردها انجام می شود.

پیش از این از سال ۹۴ زایمان بی درد نیز راه اندازی شد به طوری که در مدت چهار سال بالاترین زایمان بی درد دارویی در سطح کشور به استان زنجان اختصاص یافت.

با توجه به فعالیت بیمارستان های دیگر در شهر زنجان، استانداردهای اتاق های زایمان به روزتر و خصوصی‌تر و تمام تجهیزات لازم به کار گرفته شده است.

در این خصوص درمان تامین اجتماعی به دلیل محدودیت فضا عقب گردی داشته و آنگونه که باید و شاید عملکرد خوبی نداشته است.

با توحه به اینکه اتاق زایمان بیمارستان های آیت الله موسوی و ولی عصر(عج) زنجان ال دی آرد (بلوک زایمانی تک نفره) شده به همین دلیل گروه های هدف خود را از دست داده ایم، هرچند معتقدیم مادران حق انتخاب دارند.

با این وجود مادرانی هستند که به کیفیت خدمات اهمیت می دهند و برای زایمان این بیمارستان را انتخاب می کنند، پیش از این شمار زایمان های بیمارستان ماهانه ۸۰۰ مورد ثبت می شد اما اکنون این رقم به ۲۲۰ مورد کاهش یافته است.

برای خدمت رسان مطلوب باید هشت تخت ال دی آر با شاخص های تامین اجتماعی در بیمارستان ایجاد می کردیم که با بازدید کارشناسان فنی انجام چنین کاری امکانپذیر نبود و به همین دلیل پیگیر هستیم در طرح توسعه جدید این بخش اضافه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha