خراسان شمالی میزبان جشنواره هنرهای تجسمی ایثار شمال و شرق کشور است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: این استان میزبان هنرمندان تجسمی شمال و شرق کشور در ۲ دیماه سالجاری است.

قاسم محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش بزرگسال این نمایشگاه شامل رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی است و هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان و سمنان آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: همچنین در ادامه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی ایثار نمایشگاهی از آثار منتخب هنرمندان شمال و شرق کشور با هدف معرفی آثار آنان به علاقه مندان هنر دایر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه متشکل از آثار رشته های عکاسی، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، کاریکاتور و گرافیک است که در مقابل دیدگان عموم مردم به مدت یک هفته به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های رشته های مختلف هنرهای تجسمی نیز برگزار خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع است.

وی یادآور شد: بخش دانش‌آموزی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha