نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفت

ارومیه - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: نوسازی و احداث ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان در دستور کار قرار گرفته است که بخش مهمی از آنها در شهر ارومیه قرار دارد.

به گزارش ایرنا،سید محسن حمزه‌لو روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری و بازآفرینی شهری آذربایجان غربی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های تشویقی برای اجرا در ۱۱ شهر پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندواب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی رسیده که گام مهمی در نوسازی این بافت ها به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: بازبینی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و روند اجرای بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده از دیگر مسائل مورد توجه است که باید با جدیت دنبال شود.

حمزه لو اظهار کرد: با هدف اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در اولویت بوده و این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.

وی گفت: در راستای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از ظرفیت و توانمندی انبوه‌سازان در محدوده شهرهای دارای بافت‌های فرسوده حمایت و استفاده می‌شود که امیدواریم بتوانیم با این امر، ضمن نوسازی بافت فرسوده، بخشی از نیاز استان در ساخت مسکن را در این حوزه تامین کنیم.

کل مساحت بافت فرسوده آذربایجان غربی سه هزار و ۳۱۰ هکتار است که از این میزان ۴۱۷ هکتار در ارومیه قرار دارد.

۴.۲ درصد کل محدوده ارومیه در داخل بافت فرسوده قرار دارد و حدود ۱۱ درصد از محدوه شهری استان در داخل محدوده این بافت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha