۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85319633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ راهدارخانه کردستان آماده خدمات رسانی در طرح زمستانه است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۳۱ راهدارخانه شامل ۲۶ مورد ثابت و پنج مورد سیار برای اجرای طرح راهداری زمستانه در استان کرستان فعال است و با همکاری دستگاه‌های مختلف، خدمت‌ رسانی را در سطح جاده‌ها انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، فرزاد حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح راهداری زمستانه امسال در استان کردستان از ۱۸ آذرماه جاری شروع شده و تا فروردین سال آینده ادامه دارد و راهداری استان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: راهداران در طول سال در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان شامل هزار و ۹۰۰ کیلومتر در محورهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را زیرپوشش قرار می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، با بیان اینکه جاده‌های بین شهری و راههای روستایی کردستان دارای ۱۰۴ گردنه برف‌گیر است، گفت: در قالب اجرای طرح راهداری زمستانه ۲۴۰ دستگاه ماشین‌آلات شامل ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ۹۷ دستگاه نیمه‌سنگین و ۳۳ دستگاه سبک عملیات برفروبی و روان‌سازی جاده‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به خرید یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، سه کشنده و سه کمرشکن در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به کاربران در سطح جاده‌های استان از ابتدای سالجاری تاکنون برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و آمادگی طرح راهداری زمستانه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha