۱۴ هزار تن آرد بین روستاییان استان کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: ۱۴ هزار تن آرد از ابتدای امسال تاکنون در بین روستاییان استان توزیع شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش یا کاهش پیدا نکرده است.

ایرج صفایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط هزار و ۶۰۰ تن آرد در مناطق روستایی استان توزیع می‌شود، افزود: روند توزیع آرد در سطح شهرستان های استان و تمام روستاها با کمک اتحادیه‌ها و شرکت های تعاونی روستایی زیر پوشش انجام می شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرانه آرد مصرفی در بین مناطق روستایی در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته هیچگونه تغییری پیدا نکرده است، افزود: سرانه مصرف آرد در روستاهای استان بین ۸.۵ تا ۱۲ کیلوگرم براساس جمعیت است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: این اداره کل در حال حاضر وظیفه توزیع ۵۵ درصد از آرد سهمیه استان را در حوزه روستایی برعهده دارد که توزیع مابقی این سهمیه را دهیاری ها برعهده دارند.

صفایی افزود: توزیع آرد سهمیه ای هم اکنون در ۲ بخش شهرستان کرمانشاه، پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، اسلام آباد به طور کامل برعهده این تعاون روستایی است و سایر شهرستان ها نیز برعهده دهیاری ها و سایر بخش ها است.

وی با بیان اینکه کنگاور نیز از ماه آینده به تعداد این شهرستان ها افزوده می شود، یادآور شد: با فرمانداران سایر شهرستان ها مکاتبه شده تا در راستای یکسان سازی امر توزیع که متولی آن سازمان تعاون روستایی است صددرصد آرد سهمیه ای آن توسط این اداره کل در استان صورت گیرد.

صفایی ادامه داد: آرد یکی از نیازهای ضروری و از مایحتاج روزانه روستاییان برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت ها به صورت دقیق، منظم و با کنترل امور می بایست انجام گیرد که تاکنون طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha