۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85319647
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خاخام آمریکایی: یهودیان فلسطین قبل از شکل‌گیری صهیونیسم در صلح بودند

تهران-ایرنا- یک خاخام آمریکایی با اشاره به اینکه یهودیت و صهیونیسم از هم جدا هستند، تاکید کرد که یهودیان فلسطین قبل از شکل گیری صهیونیسم در صلح و امنیت زندگی می کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از عربی۲۱، «دیوید فیلدمان» خاخام آمریکایی در اظهاراتی گفت که یهودیان فلسطین قبل از شکل گیری صهیونیسم، در صلح و امنیت در فلسطین زندگی می‌کردند.

این خاخام ارتدوکس که مخالف اشغالگری است، در حاشیه کنفرانس اروپا برای فلسطین که در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: بسیاری از یهودیان جهان مخالف جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین هستند.

وی افزود: صهیونیست یک جنبش کاملا سیاسی وابسته به قومیت‌گرایی است و هیچ ارتباطی با دین یهود ندارد، اما متاسفانه مردم بر این باورند که این دو یکی هستند و تمام یهودیان حامی اسرائیل هستند، اما واقعیت چیز دیگر است.

این خاخام که از نیویورک برای شرکت در این کنفرانس آمده بود، اضافه کرد که موجودیت فعلی رژیم اسرائیل در تضاد با عقیده یهود است، بنابراین یهودیان مخالف آن هستند و هزاران یهودی در سراسر جهان که مخالف صهیونیسم هستند، همین تفکر را دارند.

فیلدمان ادامه داد: جامعه بسیاری قوی مخالف صهیونیسم در نیویورک وجود دارد و ما معتقدیم که آنچه برای فلسطین رخ داد، اشتباه است؛ تمام این جنایت‌ها، کشتارها، سرقت و سرکوبگری از همان ابتدا علیه تمام مردم فلسطین صورت گرفت.

این خاخام آمریکایی در خصوص تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکید کرد: در دو ماه گذشته ما تنها شاهد نسل‌کشی نبودیم، اشغالگری فلسطین از همان ابتدا اشتباه بود و این جنایت است. رفتارهای رژیم اشغالگر نه تنها بر اساس قوانین بین المللی بلکه از نظر یهودیان نیز جنایت است و تورات تمام این جنایت‌ها را حرام کرده است. تمام این اقدامات باید پایان یابد و اگر اشغالگری به طور کامل متوقف شود، بار دیگر صلح گذشته را خواهیم دید.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha