جدال ورزشکاران خاص خراسان‌شمالی با کمبود امکانات

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85319662
سعید وحیدی
جدال ورزشکاران خاص خراسان‌شمالی با کمبود امکانات

بجنورد- ایرنا- ورزشکاران خاص خراسان‌شمالی گرچه به دنبال افتخار آفرینی در میادین ملی و جهانی هستند اما کمبود امکانات رقابتی نابرابر برای آنها ایجاد کرده است که برای غلبه بر آن نیازمند حمایت مسوولان هستند.

به گزارش ایرنا، آن چنان درگیر ورزش های مطرحی همچون فوتبال و کشتی شده ایم که دیگر حواسمان به ورزشکاران رشته های دیگر نیست.

تبلیغات گسترده و اقبال عمومی در خصوص برخی رشته های ورزشی آن قدر زیاد است که حتی کمتر کسی می داند، هیات ورزشی به نام بیماران خاص و پیوند اعضا وجود دارد.

وقتی صحبت از بیماران خاص می‌شود، نخستین چیزی که در ذهن ما تداعی می شود، مواجه شدن با آدم‌هایی است که نه تنها توانمند نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره خود نیز مشکل دارند.

معمولا در برخورد با این بیماران خاص فکر می کنیم باید دلسوز باشیم در حالی که این افراد توانمند نیازمند دلسوزی ما نیستند، بلکه می خواهند همان امکاناتی که در اختیار ورزش های دیگر است برای آنها نیز فراهم شود.

گرچه آنها توانمندی های خود را بارها در میادین ملی و جهانی ثابت کرده اند اما برای پربار کردن کارنامه ورزشی کشور، نمی خواهند دیگر رقیبی به نام کمبود امکانات داشته باشند تا تمام انگیزه و انرژی آنها پیش از رقابت ها بر باد رود.

ورزشکاران خاص خراسان شمالی این روزها روحیه خوبی ندارند و می خواهند دیگر رقیبی به نام کمبود امکانات ورزشی برای آنها خط و نشان نکشد.

ورزشکاران هیاتی که با وجود فقر امکانات ورزشی و حتی نداشتن یک سالن برای تمرینات بارها دعوت به اردوی تیم ملی و قهرمانی پتانک جهان را در عملکرد ورزشی خود دارند.

کمبود امکانات رقیب سرسخت ورزشکاران خاص خراسان‌شمالی

مشکلات مالی

سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌شمالی در خصوص مشکلات مالی که هیات را تحت فشار قرار داده، می گوید: این هیات مشکلات مالی زیادی دارد و به همین دلیل قادر به اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی نیست.

زهرا صابری می افزاید: حمایت مالی از این هیات ورزشی با وجود مدال آور بودن، بسیار ضعیف است و همواره در اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح می کند: گرچه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا سالانه کمک هایی دارد اما این رقم ناچیز پاسخگوی هزینه های ورزشی این هیات نیست.

صابری خاطرنشان می کند: ورزش برای بیماران خاص نوعی درمان است و تامین امکانات ورزشی بیماران خاص بی تردید منجر به ارتقای سلامت این افراد و جامعه خواهد شد.

کمبود امکانات رقیب سرسخت ورزشکاران خاص خراسان‌شمالی

نبود فضا برای تمرینات

سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌شمالی می گوید: ورزشکاران این هیات ورزشی با وجود انگیزه فراوان و توانمندی ویژه فضایی برای تمرینات ندارند.

صابری می افزاید: ورزشکاران هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان شمالی اکنون چشم انتظار نگاه ویژه مسوولان برای حل مشکلات خود هستند و می خواهند سالنی برای تمرینات آنها در نظر گرفته شود.

وی ادامه می دهد: اکنون اعضای این هیات ورزشی در شهرستان شیروان با هیات ورزشی توانیابان و جانبازان در یک سالن مشترک تمرینات خود را انجام می دهند.

صابری بیان می کند: ورزشکاران رشته دارت پیوند اعضا نیز در پیلوت منزل شخصی یکی از ورزشکاران تمرینات خود را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۰ ورزشکار سازمان یافته به صورت حرفه ای زیر نظر این هیات ورزشی فعالیت دارند، می کند: در حال حاضر چهار گروه بیماران تالاسمی، ام اس، دیابت و پیوند اعضا در رشته های ورزشی متناسب با شرایط جسمانی خود زیر نظر این هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

صابری می افزاید: تنیس روی میزی، پتانک، دارت، تیراندازی، بولینگ، شطرنج، بدمینتون و دوومیدانی از جمله رشته های فعال زیرمجموعه این هیات است.

اینک حدود ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha