مدرسه روستایی «شمس‌الشموس» به همت خیران در مشهد بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا- بخشدار احمدآباد شهرستان مشهد گفت: یک باب مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستایی به نام «شمس‌الشموس» امروز در روستای «ده غیبی» بخش احمدآباد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مجید بیکی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این مدرسه روستایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کار ساخت این مدرسه روستایی از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی و با همکاری خیران ساخته شد که سهم کمک خیران هشت میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: این مدرسه روستایی با زیربنای ۴۹۶ مترمربع با نمازخانه و سرویس بهداشتی در روستای سه هزار نفری «ده غیبی» مشهد به بهره برداری رسید.

بخشدار احمدآباد مشهد شمار دانش آموزان این بخش را ۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این منطقه به ۲۰ کلاس درس نیاز فوری دارد اما ممکن است در آینده نیاز این بخش به کلاس درس افزون بر این تعداد باشد.

بر اساس اعلام فرمانداری مشهد سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد ۲ و ۲ دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است، حال آنکه براساس آمار تابستان امسال از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی؛ شاخص سرانه فضاهای آموزش و پرورش در شهرستان مشهد به ازای هر یک دانش آموز سه و نیم متر مربع، در استان خراسان رضوی چهار و سه دهم مترمربع و در کشور پنج و ۲ دهم مترمربع است.

لازم به ذکر است، در راستای تامین فضای آموزشی مشهد هر هفته با مشارکت خیران و در بخش های مختلف این شهرستان (طی ۶ ماه و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)، یک مدرسه به بهره برداری می رسد.

بخش احمدآباد شهرستان مشهد با ۴۰ هزار نفر جمعیت، متشکل از ۲ شهر ملک‌آباد و بینالود و ۴۲ روستای دارای دهیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha