طرح غربالگری امنیت شبکه‌های ارتباطی در۳۰ دستگاه استان بوشهر اجرا شده است

بوشهر- ایرنا-  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: از مجموع ۵۶ دستگاه مشمول اجرای طرح غربالگری امنیت شبکه‌های ارتباطی این استان تاکنون این مهم در ۳۰ دستگاه اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا،" علی سملیان " روز سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت شبکه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهارکرد: بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث مصوب شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ کننده حوادث سازمانی در سطح دستگاه‌های غیر زیرساختی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماموریت محوله، مکلف به برآورد وضعیت امنیت فضای مجازی، احصای آسیب پذیری‌های حوزه فاوا و بازنمایی وضعیت امنیت دستگاه‌های اجرایی غیرزیرساختی است.

سملیان با اشاره به اسناد بالادستی و هماهنگی‌های صورت پذیرفته با نهادهای امنیتی در سطح استان، افزود: انجام طرح غربالگری هم زمان با اجرای طرح در سطح کشور و با همکاری تیم متخصص از مرکز آپا دانشگاه خلیج فارس این استان در حال اجرا است.

" آپا» مخفف واژه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد است و نشان‌دهنده نوع فعالیت‌ها و خدماتی است که در حوزه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری بیان می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: برنامه ریزی جهت اجرای هر چه سریع‌تر این طرح برای سایر نهادها نیز در دست اقدام است.

سملیان بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله امنیت فضای مجازی با تمامی شئونات اداری ارتباط مستقیم پیدا کرده است لذا توجه به موضوع امنیت سایبری و بالابردن اطلاعات عمومی مدیران و کارشناسان از ضروریات این حوزه است.

وی گفت: در این راستا همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان نیز با همکاری مجموعه آپای استان در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha