۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85319817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم «قدمگاه شهیدان است اینجا»  در مدارس اصفهان اجرا شد

اصفهان - ایرنا - برنامه تجدید بیعت دانش‌آموزان با شهدا با عنوان «قدمگاه شهیدان است اینجا» و همچنین کاشت نهال به یاد کودکان شهید غزه روز سه شنبه در مدارس اصفهان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان روز سه‌شنبه در برنامه تشییع شهدای گمنام با عنوان «قدمگاه شهیدان است اینجا» در ناحیه ۲ این شهر گفت: واژه ایثار که عالی‌ترین نوع آن که ایثار جان است، در هر فرهنگ، مکتب و کشوری جایگاه ویژه‌ای دارد و انتقال آن به نسل‌های بعدی یکی از کارویژه‌های نظام آموزشی است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: ایثار در ایران اسلامی نیز متناسب با سبک زندگی ایرانی، اسلامی و فرهنگ دینی جایگاه منحصر به فردی دارد و تقارن این روزها با ایام شهادت حضرت زهرا (س) ظرفیت فرهنگی ویژه‌ای را در این باره به‌وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان مجموعه آموزش و پرورش اصفهان در نواحی مختلف، تلاش می‌کند برای میزبانی از این شهدا و ایجاد فضایی آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد و هر روز پیکر چند شهید گمنام در مدارس این شهر حضور پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امروز برگزاری کلاس‌های میدانی و عملی با ایجاد فضای آموزشی در مدارس یا اعزام دانش آموزان به محیط‌های مناسب سازی شده برای یک درس مشخص، از روش‌هایی نوین آموزشی است.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از این برنامه‌ گفت: میدان‌دار اصلی در این میزبانی دانش‌آموزان هستند و مجموعه مدیریت آموزش و پرورش تنها هماهنگ کننده برخی از مقدمات است و آذین‌بندی، ایجاد فضای مناسب، نحوه برگزاری جلسات و در یک کلام دست‌اندرکار اصلی مراسم‌دانش‌آموزان هستند.

ابراهیمی اظهار داشت: این برنامه در نواحی ۶گانه شهر اصفهان با شعار «قدمگاه شهیدان است اینجا» با هدف تجدید بیعت دانش آموزان دهه هشتادی‌ با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

وی همچنین به ویژه برنامه کاشت پتج هزار نهال به یاد زنان و کودکان شهید غزه توسط دانش‌آموزان دختر اصفهانی اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز امروز همزمان با روز جهانی حقوق بشر در دبیرستان حضرت زهرا (س) ناحیه ۳ شهر اصفهان برگزار شد.

مراسم «قدمگاه شهیدان است اینجا»  در مدارس اصفهان اجرا شد

ابراهیمی افزود: در این آیین، دانش‌آموزان دختر با کاشت نهال یاد زنان و کودکان مظلومی که براثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

وی بیان داشت: پاسداشت فرهنگ مقاومت، شهادت، حفظ قداست و ارزش‌های شهدای والامقام از جمله اهداف این برنامه بود که در راستای ساحت زیستی و بدنی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیرو حکم رهبر معظم انقلاب درخصوص کاشت یک میلیارد نهال اجرایی شد.

اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان مشغول تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha