کشف ۱۴ هزار ثوب البسه قاچاق در تهران/جمع‌آوری ۶۰ معتاد متجاهر/قتل با سم مار +فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۴ هزار ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی، موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان مولوی شدند، افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری البسه خارجی قاچاق که بوسیله خودروهای شوتی در ساختمانی مسکونی دپو شده تا به بازار ارسال شود.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی محل موصوف را بازرسی کردند و با مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لباس در حیاط ساختمان مواجه شدند که فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود و در سامانه انبارها نیز ثبت نشده بود.

سرهنگ افشاری ادامه داد: کالاها شامل تعداد ۱۴ هزار و ۵۳۲ ثوب انواع برند البسه تولید کشور چین بود که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود لذا از شهروندان درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هر گونه قاچاق و یا احتکار کالا مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ اطلاع دهند.

جمع آوری ۶۰ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر در محله شوش

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای مانور ویژه در محله شوش خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته هشت واحد مسکونی پلاک قرمز و خطر آفرین در این محله پلمب و حدود ۶۰ نفر از فروشندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر در این مانور دستگیر شدند.

 محمد شیری با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه افزود: منطقه ۱۵ یکی از وسیع ترین مناطق سطح شهر تهران است که به لحاظ تمرکز اصنافی نظیر اوراقچی های محدوده شوش و صنوف وابسته به ضایعات، محل مناسبی جهت استقرار و بیتوته افراد کارتنخواب و معتادان متجاهر است.

به گفته وی، این مانور ویژه با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و درخواست‌های متعدد آنها اجرایی شد که قطعا در کاهش آسیب‌های احتمالی متاثر از وجود خانه‌های پلاک قرمز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات بطور مستمر و هفتگی در حال اجراست، به مالکان این خانه‌ها هم هشدار داد که برای تعیین تکلیف املاک خود مراجعه کنند البته درب این خانه‌ها را بسته، دیوارکشی و انشعابات آنها را قطع کردیم تا محل تجمع خلافکاران نشود.

شیری در ادامه با تاکید بر همت منطقه بر حل معضل آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تعداد ۴۱ پلاک قرمز در محدوده ناحیه شناسایی شده بود که در مرحله اول تعداد ۱۳ پلاک آن اعمال قانون شد و اکنون طی این مانور ویژه هشت پلاک دیگر پلمب شد.

شهردار منطقه یادآور شد: در راستای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، ۲۵ خانه دودی نیز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در نواحی یک و ۲ مُهر و موم شده است.

وی با اشاره به اینکه این مانور با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و پیگیری درخواست‌های آنان اجرایی شده است، افزود: معضل خانه‌های پلاک قرمز در سطح محدوده به صورت جدی دنبال می‌شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با اشاره به اینکه از ابتدای سال به همت شهردار منطقه اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش از لوث معتادان متجاهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری توانستیم مکان‌های پنهان را شناسایی و هشت پلاک قرمز را در این محله پلمب کنیم.

سردار گودرزی تاکید کرد: مناطق شوش و اتابک دیگر مکان امنی برای معتادان، سوداگران و فروشندگان موادمخدر نخواهد بود.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با ارائه و ارسال رسیدهای واریزی اقدام به خرید اجناس می‌کرد، خبر داد و گفت: تاکنون پنج مالباخته شناسایی شده‌اند.

سرهنگ علی قاسم‌پور افزود: در پی اعلام چندین شکایت مشابه مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به صورتی که متهم با ارائه و ارسال رسیدهای تقلبی اقدام به خرید اجناس و کلاهبرداری می‌کند رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند، اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام یکی از مالباختگان مبنی بر حضور متهم در محله حکیمیه تهران ماموران سریعا در محل حاضر و متهم را در حال معامله و ارتکاب جرم به همان روش دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه در کلانتری به بزه انتسابی و کلاهبرداری به روش ارائه رسید تقلبی و خرید اجناس و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که مالباختگان شناسایی شدند و کارشناسان ارزش کلاهبرداری را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با شاره به اینکه متهم سابقه دار است، تاکید کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری سارقان تجهیزات مترو تهران

فرمانده یگان انتظامی مترو تهران بزرگ هم از دستگیری ۲ سارق که در حال سرقت تجهیزات مترو در ایستگاه صادقیه بودند، خبر داد.

سرهنگ عباس کرمی راد افزود: دو روز پیش (۱۹ آذر) سارقان مقدار زیادی تجهیرات مترو را سرقت و به سرعت از ایستگاه مترو متواری شدند.

به گفته وی، ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و با اشراف اطلاعاتی دقیق، هر ۲ متهم را که در حال تردد با خودرو وانت مزدا بودند شناسایی و دستگیر کردند و اموال سرقتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال نیز از آنها کشف شد.

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت ادامه داد: با توجه به اعلام شکایت شرکت بهره برداری مترو نامبردگان به اتاق پلیس انتقال و پس از تنظیم گزارش اولیه و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و معرفی به مقام قضایی تحویل کلانتری ۱۳۳ شدند.

سرهنگ کرمی راد اضافه کرد: پلیس با قانون شکنان و سارقان به جد برخورد کرده و با تمام ظرفیت خود مقابله می‌کند.

انهدام باند چهار نفره سارقان مسلح منزل در محله چیتگر

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان مسلح منزل در محله چیتگر خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت نافرجام در محله چیتگر، رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز کردند، افزود: با تحقیقات صورت گرفته و اظهارت مالک منزل مشخص شد سارقان که چهار نفر بودند با خودرویی که هر ۲ پلاک آن سرقتی بوده به منزل مورد نظر مراجعه و اقدام به سرقت کرده سپس متواری شده‌اند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه بنا بر حساسیت موضوع با بررسی‌های تخصصی به عمل آمده هویت متهمان شناسایی شد، گفت: ۲ روز پیش در یک عملیات غافلگیرانه هر چهار متهم دستگیر و در بازرسی از متهمان یه قبضه سلاح کمری و ۹۰ تیر جنگی نیز کشف شد.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و اقدام به سرقت با سلاح اعتراف کردند، یادآور شد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

قتل با سم مار  

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت هم از دستگیری مردی که به علت اختلافات مالی با برادرش، با اجیر کردن ۲ موتورسوار و وعده کار در مغازه چمدان فروشی، برادرزاده‌اش را به قتل رسانده بود، خبر داد.  

سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: چهارم شهریورماه امسال مردی ۶۵ ساله با مراجعه به پلیس آگاهی تهران مرگ مشکوک پسرش ۲۳ ساله را در بیمارستان فیروزگر به کارآگاهان اطلاع داد.

وی افزود: تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و با دعوت از شاکی وی به کارآگاهان گفت، فرزندم قصد داشت یک باب مغازه متعلق به خودم را در خیابان منوچهری به عنوان کافه دایر کند لذا برای نظافت مغازه با موتورسیکلت از منزل خارج شد اما حوالی ساعت ۱۶ مطلع شدیم سرپایی به بیمارستان فیروزگر مراجعه و پس از بستری به حالت کما رفته و بدون تشخیص پزشکی به علت مشکوکی فوت کرده است.

وی گفت: بلافاصله کارآگاهان به بیمارستان فیروزگر مراجعه کردند ولی آثار ضرب و جرحی در متوفی مشهود نبود و با انجام تحقیقات میدانی محدوده محل سکونت و محل کار متوفی مشخص شد، پسر جوان حوالی ساعت ۱۶ محل کار خود را ترک کرده و  قصد ورود به مغازه پیتزا فروشی نزدیکی محل کارش را داشته که ۲ موتورسوار با وسیله پلاک مخدوش در حالیکه صورت خود را بطور کامل پوشانده‌اند به وی نزدیک شده و با زدن ضربه‌ای به کتف وی  به سرعت از محل متواری می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تعدادی از افرادی که با مرد جوان در ارتباط بودند شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند، افزود: با دعوت این افراد سرنخی در اختیار کارآگاهان قرار نگرفت چون اطلاعی از قتل این پسر جوان نداشتند.

وی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، اعضای خانواده متوفی مورد تحقیق کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد، پدر متوفی با برادرش از قبل دارای اختلافات مالی است و همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم ارتباط عموی متوفی و دوستش را در صحنه قتل رد یابی کنند.  

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم، هویت موتورسواران  شناساسی و مشخص شد هر دو متهم به تازگی توسط ماموران انتظامی شهر شیراز به جرم مزاحمت به شهروندان دستگیر و در زندان شیراز محبوس است.  

وی گفت: هر ۲ متهم پس از هماهنگی قضایی به اداره دهم انتقال داده شدند ولی در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند اما در پی جویی‌های انتظامی در نهایت احدی از موتورسواران لب به اعتراف گشود و اظهار کرد با همدستم از طریق یکی از دوستان با عموی متوفی آشنا شدیم.

قرار بود در مغازه چمدان فروشی متعلق به عموی مقتول شروع به کار کنیم که با پیشنهاد او و دریافت مبلغی قرار شد برادرزاده‌اش را کمی گوشمالی بدهیم لذا با زیر نظر گرفتن محل‌های تردد متوفی، در نهایت با خرید اینترنتی یک مار سمی و گرفتن زهر آن، در نهایت روز حادثه در حالیکه مقتول قصد ورود به مغازه‌ای داشت با زدن ضربه‌ای به کتف وی سم مار را به بدن وی تزریق و بسرعت از محل متواری شدیم و مدتی زندگی مخفیانه خود را در شمال کشور ادامه و برای کار به شهر شیراز مراجعه کردیم.

وی تاکید کرد: با دستور قضایی عموی قاتل و همدستش به اتهام معاونت در قتل عمدی دستگیر و با قرار بازداشت موقت برای  تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان این پلیس قرار دارند و کشف جزییات پرونده کماکان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha