هلال احمر خراسان‌شمالی در ۱۸ پایگاه به مسافران زمستانی خدمات می دهد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران هلال احمر استان در ۱۸ پایگاه امداد و نجات به مسافران و رانندگان در قالب اجرای طرح زمستانه خدمات رسانی می کنند. 

ابوالفضل محبان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک پایگاه امداد هوایی، یک مرکز نگهداری سگ های جستجو، ۲۱ مرکز عملیاتی و یک مرکز پاسخگویی اضطراری نیز برای خدمات رسانی بهتر به مسافران زمستانه در آماده باش است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ مرکز نیز در استان برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده پیش بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: روزانه ۹۳ نفر نیروی امدادگر و نجات گر در طرح زمستانه استان فعالیت خواهند داشت و بر این اساس هشت هزار و ۳۷۰ نفر روز در این طرح فعالیت انجام می دهند.

محبان افزود: در طرح زمستانه امسال ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۱۴ دستگاه خودروی نجات، چهار دستگاه خودروی تخصصی و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین به کار گرفته می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یادآور شد: سهم تصادفات جاده‌ای در میان حوادث امدادرسانی شده نیروهای هلال احمر استان ۶۴ درصد و دارای بالاترین میزان است.

به گزارش ایرنا، طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور محسوب می شود و وقوع هر کدام از این حوادث همواره خسارات مالی و جانی فراوانی را به دوش مردم و دولت ها انداخته و علاوه بر داغدار کردن شمار زیادی از خانواده‌ها، زیرساخت‌ها کشور را هم دچار آسیب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha