ایجاد بازارچه های عرضه محصولات خانگی در لرستان ضروری است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد بازارچه ها و نمایشگاه های عرضه محصولات مشاغل خانگی و شرکت های تعاونی در لرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید فرهاد ناصری نیا روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله اظهار کرد: تولیدات فراوانی در زمینه های کشاورزی و دامپروری با کیفیت مطلوب وجود دارد که متاسفانه هنوز برندسازی (فروش با نام تجاری) نشده است و نیاز به بازارچه های محلی یا نمایشگاه دایمی برای فروش این محصولات در استان وجود دارد، چرا که زمینه تداوم و پایداری مشاغل را فراهم می کند.

وی با تاکید بر ایجاد بستر لازم جهت ارتقای مولفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی افزود: نگاه به کار و پشت میز نشینی در بین جوانان جویای کار باید تغییر کند و با توجه به ظرفیت ها و منابع خدادادی که در استان و شهرستان ها وجود دارد با همکاری و همراهی همه نهادها و ارگان ها، جوانان را به سمت و سوی کارآفرینی هدایت کرد .

ناصری نیا کسب و کار های خرد و خانگی را بهترین راه امرار معاش عنوان کرد و افزود: باید کار را یک ارزش بدانیم چراکه از مهمترین علل بیکاری در جامعه امروز ضعف نگاه به کار و کارآفرینی است و با توجه به حمایت دولت از طرح های مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جویندگان کار باید وارد این عرصه برای اشتغال بیشتر شوند .

ایجاد بازارچه های عرضه محصولات خانگی در لرستان ضروری است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان سلسله اشاره و عنوان کرد: این مبلغ به ۶۸ طرح پشتیبان و واحد کارگاهی و ۶۰ طرح مستقل در بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

ناصری نیا با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در منطقه وجود دارد تصریح کرد: مردم با همکاری می توانند در قالب شرکت های تعاونی، رونق و توسعه اقتصادی را برای خود ترسیم کنند .

به گفته وی در شهرستان سلسله بیش از ۲۵۰ تعاونی فعال که عمده فعالیت آنها در حوزه کشاورزی است وجود دارد که زمینه ایجاد اشتغال و تولید محصولات خوبی را فراهم کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha