طرح خدمات بنیاد مستضعفان سمنان تا ضرورت خدمت‌رسانی؛ در شورای اداری شاهرود

شاهرود - ایرنا - خدمات بنیاد مستضعفان استان سمنان از ارایه تسهیلات تا مشارکت در ساخت مسکن، و همچنین ضرورت خدمت‌رسانی به مردم برای امیدآفرینی در سال برگزاری انتخابات، در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود عنوان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد مستضعفان استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری، گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۵۲ متقاضی وام از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از سوی بانک وابسته به این بنیاد در استان پرداخت شد.

مجتبی رجبی افزود: امسال تفاهم‌نامه‌هایی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال منعقد شد.

وی با بیان اینکه امسال بنیاد مستضعفان استان سمنان در ساخت ۱۴۰ واحد مسکن برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در شرق استان مشارکت داشت، ابراز کرد: ۹۲ واحد در شاهرود و ۴۸ واحد در شهرستان میامی تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه این بنیاد ساخت و خرید ۱۲۵ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان سمنان را در دستور کار قرار داد، افزود: ۲۲ واحد از این تعداد تکمیل شد و ۱۰۳ واحد هم در مرحله پایانی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان سمنان تصریح کرد: تمام بیماران پروانه‌ای این استان تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان ایجاد چهار زمین چمن بر عهده بنیاد مستضعفان قرار گرفت، اظهار کرد: به دلیل آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها، ۲ مورد از این زمین چمن‌ها از دستور کار خارج و بقیه اجرا شد.

رجبی با بیان اینکه اجرای یک خط انتقال آب با هزینه ۱۲ میلیارد ریال به سرانجام رسید، ابراز کرد: یک خودروی تانکر حمل آب به قیمت ۲۵ میلیارد ریال خریداری و به مردم منطقه دورافتاده و کویری خارتوران اهدا شد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان سمنان ادامه داد: برای ساخت یک مسجد در منطقه خارتوران بیارجمند پنج میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه در راستای امیدآفرینی در جامعه اجرای طرحی ۱۰ ساله در دستور کار است، افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۷ هزار هکتار زمین با تشکیل سه هزار پرونده در استان سمنان به مردم رایگان واگذار می‌شود.

رجبی با بیان اینکه از این سه هزار پرونده، یک هزار مورد با اولویت زمین مسکونی است، ادامه داد: بقیه پرونده‌ها به عنوان زمین زراعی به مردم واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان سمنان اظهار امیدواری کرد که امسال پس از گذشت ۱۲ سال جشن پایان واگذاری تمامی زمین‌های مسکونی علوی استان به مردم برگزار شود.

طرح خدمات بنیاد مستضعفان سمنان تا ضرورت خدمت‌رسانی؛ در شورای اداری شاهرود

ضرورت تسهیل‌گری و روان‌سازی خدمت به مردم

امام جمعه شاهرود هم در این نشست گفت: امیدآفرینی، تسهیل‌گری و خدمت روان و آسان به مردم در هر شرایط زمانی و مکانی باید مورد توجه مسئولان باشد و این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام عباس امینی افزود: سهم مشارکت مسئولان برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو افزایش امیدواری در جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمنان از وارد کردن هرگونه هجمه تبلیغاتی به اصل نظام اسلامی فروگذاری نمی‌کنند، ابراز کرد: خدمت روان به مردم توسط مسوولان باید همواره مد نظر باشد تا نقشه‌های دشمنان بی‌تاثیر شود.

امام جمعه شاهرود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی ایجاد شور و انگیزه به منظور تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنان(ع) به مالک اشتر در زمینه حکمرانی اشاره کرد و افزود: مسئولان خیانت معاونان، کارگزاران و زیردستان را پس از تایید چند نفر از افراد امین، مورد بررسی قرار دهند و تنبیه فرد متخلف را در دستور کار داشته باشند تا برای دیگران درس عبرت شود.

وی به مناسبت‌های پیش رو ۹ دی‌ماه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز اشاره کرد و گفت: مردم دوست دارند که روحانیون و مسئولان اداری شهرستان را در کنار خود در نمازجمعه، راهپیمایی و گردهمایی‌های ملی و مذهبی ببینند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha