۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85320092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸۲۷ بیمه شده تبعی تحت پوشش بیمه سلامت زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تعداد بیمه شدگان از نوع تبعی ۲ صندوق کارکنان دولت در این استان چهار هزار و ۸۲۷ نفر است.

سعید کرمی زنجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به رایگان شدن حق بیمه مبتلایان به بیماری‌های نادر اشاره کرد و افزود: طبق بخشنامه جدید فرزندان تبعی ۲ کارکنان دولت که مبتلا به بیماری‌های خاص و نادر (۵۰ نوع بیماری) هستند تا زمان اشتغال یا ازدواج در قالب تبعی درجه یک تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

این مسوول ادامه داد: حق بیمه تبعی ۲ کارکنان دولت ماهانه یک میلیون و ۱۹۶ هزار ریال است که با اجرای این طرح تبدیل به تبعه یک و رایگان می‌شود.

وی اظهار داشت: لیست ۵۰ نوع بیماری نادر در پایگاه اطلاع رسانی اداری کل بیمه سلامت استان به آدرس zn.ihio.gov.ir قابل مشاهده است.

به گفته وی، تبعی یک به فرد اصلی بیمه شده، همسر و فرزندان ‌او اطلاق می شود که برای دختران تا زمان ازدواج و پسران تا ۲۵ سالگی در صورت ادامه تحصیل را شامل می شود.

کرمی زنجانی با بیان اینکه تبعی ۲ به بیمه شده اصلی در صورت بیمه کردن پدر و مادر اطلاق می شود،‌ افزود: اگر بیمه شده اصلی، خانم باشد همسر، فرزندان‌ و پدر و مادر بیمه شده تبعی ۲ محسوب می شوند و اگر خانم، سرپرست خانواده و فرزندان در حضانت باشند بیمه شدگان از نوع تبعی یک محسوب می شوند.

بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت استان معادل ۴۸۹ هزار و ۳۰۴ نفر به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha