تبدیل روش سنتی وصول مالیات به مکانیزه از دستاوردهای قانون سامانه مودیان است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تبدیل روش سنتی وصول مالیات به سمت‌وسوی مکانیزه از دستاوردهای اجرای کامل قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فردوسی روز سه‌شنبه در ایین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۴۰ درصد بودجه مالی کشور از طریق وصول مالیات‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیاتی افزود: بخشی از درآمد وصول مالیات از چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های محل اختصاص می‌یابد تا برای بازسازی و بهسازی شهرها هزینه شود.

فردوسی تصریح کرد: اصلاح احکام کارکنان، تغییر در نظام پرداخت مالیات احیای ساختمان‌های امور مالیاتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

فردوسی مالیات را منبع تامین درآمد پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: تعارض منابع مودی و سازمانی امور مالیاتی و تحکیم نبودن مبنا از دغدغه‌ها و فشارهای روانی کارکنان نظام مالیاتی است.

آموزش و خلاقیت از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور است

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آموزش و خلاقیت در نظام مالیاتی کشور جزو اولویت‌های این حوزه قرار دارد تا بتوان خدمات‌رسانی مطلوبی به مردم داشت.

عزیزالله گنجی اجرای کامل قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را عامل بهبود عدالت، افزایش رضایت‌مندی عمومی و ارتقای شفافیت در نظام مالیاتی کشور اعلام و تاکید کرد: قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از یکم دی‌ماه سال گذشته برای اشخاص حقیقی و حقوقی لازم‌الاجرا شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات حمیدرضا منتظری مدیرکل سابق امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری قدردانی و عزیزالله گنجی به‌عنوان سرپرست این اداره‌کل معرفی شد.

حمیدرضا منتظری مدتی قبل به‌عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha