۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85320191
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در بازار خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طرح نظارت‌ بر بازار شب یلدا با ۱۴ گروه بازرسی از امروز (چهارشنبه) در استان آغاز شد.

حسین حاجی بگلو به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۴ گروه بر نحوه عرضه کالاهای مختلف مورد نیاز مردم در شب یلدا نظارت دارند که هفت گروه از این تعداد در بجنورد و هفت گروه در سایر شهرستان های استان فعالیت دارند.

وی افزود: این طرح به صورت مشترک و با همکاری بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی انجام می شود و در آن قیمت ها نظارت و با تخلفات احتمالی برخورد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بازرسان در این طرح بر نحوه عرضه کالاهای پر مصرف و مورد تقاضای مردم در شب یلدا از جمله میوه، شیرینی، آجیل و خشکبار نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اصناف می توانند برای شب یلدا نسبت به فروش فوق‌ العاده اقدام کنند گفت: ۱۸ واحد صنفی در این باره اعلام آمادگی کردند و بر این اساس اجناس مختلف با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می شود.

حاجی بگلو افزود: فروش فوق‌ العاده شب یلدا از امروز آغاز می ‌شود و تا پایان ماه جاری دامه دارد.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی، درج نشدن قیمت، عدم صدور فاکتور و یا الزام افراد به خرید کالا مراتب را با استفاده از سامانه ۱۲۴ به اطلاع بازرسان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۹۷ فقره پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال رسیدگی شد. همچنین در این مدت ۶ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی از کسبه و بازار استان انجام شد که منجر به شناسایی یکهزار و ۴۱۷ مورد تخلف شد.

بیشتر تخلف‌ ها شامل گران‌فروشی، درج نشدن قیمت، عرضه خارج از شبکه و اعلام نشدن موجودی است.

در خراسان شمالی ۳۶ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha