رییس مرکز مطالعات شهر تهران: تاکید مدیریت شهری، ایجاد فضای تعاملی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با تاکید بر ایجاد فضای تعاملی گفت: این موضوع از اهداف مهم مدیریت شهری در دوره ششم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطاالله رفیعی آنانی روز سه‌شنبه در نشست خبری پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ‌و دهمین جشنواره پژوهش و آموزشی در مدیریت شهری و روستایی اظهار کرد: ایجاد فضای تعاملی در جامعه علمی و ایجاد بستر لازم جهت گفتمان شهری از جمله اهداف اساسی برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره بین المللی به میزبانی شهرداری تهران، ۲۹ آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد با همکاری سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور، شورای عالی استان‌ها و دبیرخانه شهرداری کلانشهرهای کشور برگزار می‌شود.

رییس مرکز مطالعات شهر تهران ادامه داد: برگزاری این جشنواره در موضوعات مختلف شهری از جمله خدمات شهری، معماری و شهرسازی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک، اقتصاد شهری، هوشمند سازی شهری، ایمنی و مدیریت بحران و سایر موضوعات است.

رفیعی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسال به دبیرخانه جشنواره در حوزه معماری و شهرسازی بوده است، اضافه کرد: شهردار تهران شخصا بر موضوع هوشمند سازی تاکید دارند.

رییس مرکز مطالعات شهر تهران یادآور شد: هدف اصلی این جشنواره دستیابی به دستاوردهای جدید علمی است که از سوی پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه مدیریت شهری و روستایی ارائه می‌شود.

به گفته وی، در مراسم اختتامیه جشنواره آثار برتر معرفی خواهد شد.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری نیز گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره بر موضوع پژوهش تاکید دارد و تلاش می‌کنیم طرح‌های برگزیده مدیریت شهری شناسایی و در مناطق روستایی و شهری استفاده شود.

علیرضا رهایی افزود: در دوره‌های گذشته جشنواره به طرح‌هایی در خصوص جمع آوری پسماند و کنترل ترافیک هوشمند دست یافتیم و این طرح‌ها در برخی شهرها از جمله تهران در حال اجرا شدن است.

وی تاکید کرد: در این دوره از جشنواره نیز بیش از ۲ هزار اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از بررسی و داوری آثار برتر معرفی خواهد شد.

به گفته رهایی، در این پانزده جشنواره بیش از ۵۰ طرح و آثار پژوهشی مدیریت شهری و روستایی بدست آوردیم که این طرح‌ها می‌تواند در برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha