۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85320298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار خانه ورزش روستایی در کشور راه‌اندازی شد

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85320298
۹ هزار خانه ورزش روستایی در کشور راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: از زمان ایجاد این فدراسیون(۱۳۸۴) تاکنون، حدود ۹ هزار خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و راه‌اندازی شده است.

علیرضا پسندیده روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از دیگر برنامه های فدراسیون، احداث و راه‌اندازی ۵۰ خانه‌ نشاط در سطح کشور بوده که سهم کردستان از آن، ۲ خانه است و با کمک مدیریت ورزش استان، بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، توسعه و ترویج این بازی ها و ورزش های سنتی با کمک هیات های استانی است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ادامه داد: تنوع اقلیمی، فرهنگ ها و اقوام مختلف، باعث وجود بازی های بومی، محلی و ورزش های سنتی شده که باید احیا و حفظ شود.

پسندیده یادآور شد: در این راستا در قالب اطلس بازی های بومی محلی، حدود ۳۵۰ بازی در مناطق مختلف توسط فدراسیون احصا شده است.

وی اضافه کرد: تلاش شده با کمک وزارت میراث فرهنگی، ۱۲۰ بازی به ثبت ملی و از این تعداد چند بازی را به ثبت بین المللی برسانیم؛ چرا که خاستگاه برخی ورزش ها در کشورمان است و امیدواریم بتوانیم برای توسعه فرهنگ ملموس کشورمان در بازی های بین المللی اقدام کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با بیان اینکه بازی های بومی محلی از جمله هفت سنگ احصا و احیا می شود، اظهار کرد: به صورت آزمایشی برنامه های ویژه ای برای احیا و ترویج این بازی ها داریم تا باقی و جاری بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha