۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85320484
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آمار تصادفات شهرستان آستارا افزایش یافت

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85320484
آمار تصادفات شهرستان آستارا افزایش یافت

آستارا - ایرنا - رئیس پلیس راهور شهرستان آستارا گفت: آمار تصادفات این شهرستان در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "سرهنگ سید محمد شفیعی" عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان آستارا اظهار داشت: این شهرستان به دلیل موقعیت مکانی که دارد و مسافران و خودروهای سبک و سنگینی که به تعداد بسیار زیاد از آن تردد می کنند همچنین تردد جمعیت بومی و توریستی متاسفانه با تصادفات زیادی مواجه است که منتج به خسارات جانی و مالی می شود.

وی افزود: عاملی که می تواند در وقوع تصادفات موثر باشد، خودرو است که بعضا ایراداتی دارند و دوم رانندگان که بعضی از آنها دقت لازم در رانندگی را ندارند و باعث تصادفات در مواردی جبران ناپذیر می شوند، عامل دیگر اصلاح جاده ها و خیابان هاست که امیدواریم با همکاری و همیاری دستگاه های متولی این اقدام صورت گیرد تا شاهد صدمات جانی و مالی به مردم نباشیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان آستارا گفت: شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی می توانند با اصلاح دوربرگردان ها در جاده های ورودی به شهرستان و خیابان های اصلی و فرعی شهر همچنین رنگ آمیزی مناسب روی دست اندازها برای دید در شب و در مواردی ایجاد دست اندازهای مناسب در نقاط حادثه ساز در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: در ورودی شهرستان آستارا متاسفانه روشنایی مناسبی وجود ندارد و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی برای مسافران و مردم آستارا شده است لذا از مسئولان مرتبط می خواهیم در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

سرهنگ شفیعی گفت: یکی از مواردی که باعث اعتراض مردم شده نبود خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس است که به جهت پاک شدن و نداشتن آن دانش آموزان در راه تردد مدرسه دچار مشکل می شوند و از شهرداری ها می خواهیم در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: آنچه چهره شهر را تحت شعاع خود قرار داده، تابلوهای زیادی است که برای اجاره منزل در خیابان‌ها وجود دارد و هیچ ساماندهی برای آن صورت نگرفته، بارها به مسئولان مرتبط تذکر داده شده و در این جلسه هم از همه ادارات مرتبط می خواهیم اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد این پراکندگی و بی نظمی نباشیم.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آستارا هم در این جلسه گفت: برخی ناهماهنگی ها و نبود اقدامات به موقع برخی ادارات باعث بروز مشکلاتی برای شهرستان می شود و از همه مدیران می خواهیم به مصوبات و صورتجلسه ها پایبند باشند و در راستای رفع مشکلات شهر اقدام کنند.

محمد کرم زادگان افزود: خاموشی هایی که در بعضی خیابان ها، ورودی پایانه مرزی و ورودی شهرستان شاهد آن هستیم، برای شهرستانی که میزبان سافران بسیاری است و هم کامیون های باری تردد دارند، قابل قبول نیست و از همه مسئولان مرتبط می خواهیم در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: اقدامات درست و به موقع ما می تواند در کاهش تصادفات همچنین کم شدن تلفات انسانی تاثیرگذار باشد و پیگیر این موضوع تا حصول نتیجه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha