۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85320641
T T
۱۱۳ نفر

برچسب‌ها

سوداگران گنج در بخش کجور نوشهر به دام افتادند

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85320641
سوداگران گنج در بخش کجور نوشهر به دام افتادند

نوشهر - ایرنا - چهار نفر از سوداگران گنج در بخش ییلاقی و کوهستانی کجور از توابع شهرستان نوشهر به دام ماموران پلیس افتادند.

به گزارش ایرنا، این افراد عصر روز گذشته -سه شنبه- در حین انجام عملیات حفاری در منطقه "دوآب" کجور نوشهر از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان دستگیر شدند.

رئیس دادگاه عمومی بخش کجور با تایید این خبر گفت : جویندگان اشیای عتیقه در اصل پنج نفر بودند که چهارنفرشان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و یک نفر دیگر هم متواری شد.

میثم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر آن یک مرکز رفاهی هم در این منطقه به علت اقامت این افراد و دادن برق غیر مجاز به منظور حفاری با این افراد متخلف همکاری می کرد حکم پلمب آن صادر شد.

وی اظهار کرد : در این ارتباط یک مته حفاری از این افراد به دست آمد و سه دستگاه خودروی آنان هم توقیف شد.

هفته گذشته هم یک دستگاه خودرو با ۲ تن سرنشین به اتهام حفاری یافتن گنج در بخش کجور از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و پس از سیر مراحل قانونی به رسیدگی به اتهام آن ها به دادگاه کجور معرفی شدند.

بخش کوهستانی و تاریخی و گردشگری ۱۲ هزار نفری کجور نوشهر باقدمتی هفت هزار ساله، واقع در جنوب شرقی نوشهر ۶۴ روستا و ۲ نقطه شهری دارد.

حفاری محوطه های باستانی و تاریخی از جمله در غرب مازندران یکی از چالش های اساسی اکنون میراث فرهنگی است که به تاکید کارشناسان رفع آن علاوه بر نظارت و پایش مستمر آثار تاریخی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که این مهم باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

سوداگران گنج در بخش کجور نوشهر به دام افتادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha