۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۵:۲۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85320669
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهادهای آمریکایی درباره خطرات امنیتی در این کشور هشدار دادند

تهران- ایرنا- اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره خطرات امنیتی احتمالی در این کشور همزمان با جنگ غزه هشدار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، این ۲ نهاد آمریکایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: تنش‌های جاری مرتبط با جنگ میان اسرائیل و حماس احتمالا تهدید خشونت علیه تجمات عمومی در زمستان را افزایش می‌دهد.

این ۲ نهاد که پس از حملات هفتم اکتبر نیز بیانیه‌های مشابهی منتشر کرده بودند، تاکید کردند: این بیانیه پاسخی به هیچ فعالیت و توطئه خاصی نیست.

کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی هفته گذشته در پی حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل و افزایش مخالفت‌ها با سیاست‌های دولت جو بایدن در آمریکا علیه فلسطینیان اعلام کرد: برای مقابله با حملات احتمالی الهام‌ گرفته از حماس، ۲۴ ساعته کار می‌کنیم.

وی در عین حال گفت که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد حماس «نیت یا توانایی انجام عملیات در داخل خاک آمریکا را دارد اگرچه ما نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم.»

کریستوفر ری ماه گذشته در جلسه کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا ادعا کرده بود در حالی که تهدیدهای تروریستی در سراسر سال ۲۰۲۳ وجود داشته «جنگ کنونی در خاورمیانه» تهدیدها علیه آمریکایی ها را در ایالات متحده به سطح جدیدی افزایش داده است.

وی گفت: در داخل آمریکا، پلیس فدرال نگران آن است که گروه‌های تندرو با الهام گرفتن از اتفاقات خاورمیانه، حملاتی را علیه آمریکایی‌ها انجام و جامعه مسلمانان و یهودیان را هدف قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha