۶۱ نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری در حال بهره‌برداری است

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۶۱ نیروگاه فعال خورشیدی با حدود هفت مگاوات ظرفیت تولید در این استان در حال بهره‌برداری است.

مجید فرهزاد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد نیروگاه فعال خورشیدی در حال بهره‌برداری ،سه واحد نیروگاهی با قدرت تولید بالای ۱۰۰ کیلووات و ۵۸ نیروگاه نیز با قدرت تولید کمتر از ۱۰۰ کیلووات در حال تولید و بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد تولید همه واحدهای نیروگاهی بر عهده شرکت ساتبا و شرکت توزیع نیروی برق به عنوان نماینده این شرکت در استان شناخته می‌شود؛ اما مدیریت و اداره این واحدها بر عهده بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مربوطه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در خصوص مزایای نیروگاه‌های خورشیدی گفت: انرژی خورشیدی در دسترس، بدون آلودگی و خطرات زیست محیطی است،

وی تولید نکردن گازهای گلخانه‌ای، نیاز نداشتن به سوخت‌های فسیلی در مقایسه با نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی، نصب و بهره‌برداری بسیار آسان و در زمان بسیار کوتاه و تامین برق پاک تجدیدپذیر در هر روز از سال حتی در روزهای ابری به مقدار محدود را از جمله قابلیت‌های نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.

فرهزاد یادآور شد: با توجه به اینکه پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی بیش از ۳۰ سال قابل استفاده و بهره‌برداری هستند در عمل به تعمیرات و نگهداری نیازی ندارند و به طور تقریبی در هر مکانی قابل نصب هستند.

وی ادامه داد: هر چند هزینه‌های اولیه برای تهیه تجهیزات، پنل‌های خورشیدی و نصب به طور معمول زیاد بوده و بازگشت سرمایه طولانی است با این حال، با کاهش هزینه‌های این نیروگاه‌ها در ۱۰ سال گذشته، انرژی خورشیدی هر روز مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر برای احداث نیروگاه‌های خانگی در حد پنج کیلو وات، طرحی با عنوان طرح حمایتی از سوی نهادهای مسوول در حال انجام است.

وی یادآور شد: در صورتی که مشترک داری انشعاب برق باشد می‌تواند تا ۲ برابر ظرفیت انشعاب با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق به احداث نیروگاه در پشت بام منزل خود اقدام کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha