۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85320804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامش در بازار کالاهای اساسی همدان حکم فرماست

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبر: 85320804
آرامش در بازار کالاهای اساسی همدان حکم فرماست

همدان-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی همدان از جمله مرغ با اقدامات نظارتی و هوشمند تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی ذیربط حکم فرماست.

به گزارش ایرنا، مرضیه یونسی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: طرح نظارتی شب یلدا در همدان از هفته گذشته در حوزه اصناف خشکبار، قنادی ها، میوه و تره بار، مواد پروتئینی، گوشت و مرغ آغاز شده و تا ۳۰ آذر ادامه دارد و برهمین اساس روزانه صبح و عصر سه تیم تعزیرات وظیفه بازرسی ها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کنترل بازار و تشدید نظارت در تنظیم بازار و جلوگیری از گران فروشی با حضور روسای شعب سیار و همکاری دستگاههای نظارتی از قبیل جهاد، صمت و اتاق اصناف انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در روند بازرسی ها از سطح بازار گزارش تخلفات مشاهده شده در محل تنظیم می شود و چند روز مانده به شب یلدا شخصا در بازرسی ها حضور خواهم داشت.

یونسی با بیان اینکه کمبود کالاهای اساسی می تواند منجر به تخلفاتی نظیر احتکار شود که چنین چیزی را شاهد نیستیم، تصریح کرد: هم‌اینک با کنترل‌های انجام شده در سطح استان همدان فراوانی کالاهای اساسی از قبیل گوشت، مرغ و تخم‌مرغ آشکار است و حتی مازاد این اقلام نیز وجود دارد و به سایر استان ها ارسال می شود.

وی در خصوص بازار مرغ در همدان گفت: نرخ مصوب مرغ در همدان ۸۵ هزار تومان است و در صورت ارایه نرخ های بالاتر با افراد متخلف برخورد می شود، شناسایی و رسیدگی به تخلفات در حوزه بازار مرغ و گوشت و نان از اولویت های تعزیرات حکومتی به شمار می رود.

آرامش در بازار کالاهای اساسی همدان حکم فرماست

عدم درج قیمت، رایج ترین تخلف صنفی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان، عدم درج قیمت بر روی کالا را یکی از رایج‌ترین تخلفات اصناف برشمرد و افزود: با توجه به تشدید نظارتها در این زمینه صاحبان صنوف بایستی نرخنامه را در معرض دید خریداران قرار دهند یا بر روی کالا نصب کنند.

یونسی اظهار کرد: اتحادیه های مربوطه باید در این ایام به واحدهای صنفی زیر مجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشند و مردم استان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی می توانند گزارش شکایت خود را در سامانه شکایات Tazirat۱۳۵.ir ثبت کنند تا با قید فوریت به تخلف اعلامی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تحلیل و آمار از میزان بازرسی ها، رسیدگی به پرونده ها، شکایت های مردمی و اقدامات صورت گرفته برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در سطح استان تا پایان آذرماه ارائه می شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان نیز در ادامه گفت: تنظیم و کنترل بازار کالاهای اساسی از اولویت ها و دغدغه های دولت به شمار می رود و اقدامات ارزنده ای در این زمینه به انجام رسیده که نیازمند اطلاع رسانی به مردم است.

رضا اولادی افزود: افزایش گشت های نظارتی مشترک در بازار نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با تخلفات صنفی نظیر گران فروشی داشته است، از این رو خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت و نظام آمادگی دارد تا بیش از پیش تلاش ها و اقدامات تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی ذیربط شامل جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت را به منظور کنترل بازار کالاهای اساسی در قالب فیلم،خبر و گزارش و گزارش تصویری به اطلاع جامعه برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha