لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران با حضور «دهقان» بررسی شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون با نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی در تشریح جلسه عصر سه‌شنبه ۲۱ آذر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران بررسی شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کارگروه تخصصی «لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران» در این جلسه، گفت: در این جلسه نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، نقطه نظرات خود را درباره این اساسنامه ارائه کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ابهامات و اشکالات لایحه فوق تأکید کرد: نمایندگان مناطق مربوطه در هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین دستگاه‌های اجرایی دولت دغدغه‌هایی درباره لایحه فوق داشتند.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به گزارش دهقان، درباره لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران اضافه کرد: در این جلسه نمایندگان مناطق مذکور اعم از معین‌الدین سعیدی و ناصر درخشان به ایراد نقطه نظرات خود درباره لایحه فوق پرداختند و تأکید کردند که باید مباحث منطقه‌ای در این لایحه لحاظ شود.

وی تأکید کرد: نهایتاً مقرر شد کلیه اسناد پشتیبان و مطالعاتی مربوطه به اساسنامه فوق حداکثر تا شنبه هفته آینده به کمیسیون ارائه شود. همچنین مقرر شد اظهارنظر دستگاه‌ها درباره متن لایحه فوق تا پایان هفته بعد، اخذ و مرکز پژوهش‌ها کلیه این اطلاعات را در قالب یک بسته، جمع‌بندی و ارائه کند. همچنین مقرر شد تا ظرف ۲ هفته آینده جمع‌بندی صورت گرفته در کارگروه تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نهایتا کارگروه مربوطه گزارش خود را برای کمیسیون آماده و ارائه کند.

پور ابراهیمی در پایان یادآور شد: توسعه سواحل مکران اولویت ما در جنوب شرق ایران خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha