شوق دیدار ۲ هزار زائر اولی سیستان و بلوچستان به حرم امام مهربانی‌ها

ایرنا- زاهدان- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲ هزار مددجوی شیعه و سنی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان راهی مشهد مقدس می‌شوند.

به گزارش ایرنا، نام مشهد را که می‌شنوی دلت به آسمان پر می‌کشد، خراسان قطعه‌ای از بهشت است، جایی که میزبانش همیشه آغوشش برای بی‌پناهان و درماندگان باز و درماندگانی که زائر امام رضا (ع) می‌شوند تا هوای دلشان در هوای حرم امام مهربانی‌ها تازه شود.

رویای حضور در فضای ملکوتی بارگاه امام رضا (ع) حس امنیت و آرامش را به مهمانان آقا، القا می‌کند نشاط معنوی حین تشرف به مشهد مقدس برای کسانی که اولین تجربه این سفر زیارتی را دارند قابل وصف نیست.

زائرانی که چشم‌هایشان از شوق رفتن به زیارت امام مهربانی‌ها مملو از اشک است سر از پا نمی‌شناسند قرار است پس از سال‌ها چشم انتظاری به مهمانی امام مهربانی ها بروند و دل‌هایشان را به پنجره فولادش گره بزنند.

این‌ها کسانی هستند که به دلیل فقر و مشکلات مالی تاکنون نتوانسته‌اند به پابوسی محبوبشان بروند اما حال به کمک حال به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان راه وصالشان به امام خوبی‌ها فراهم شده است.

بیشتر کسانی که برای نام نویسی برای این سفر به مرکز مراجعه می‌کنند جوان هستند ذوق، حال و هوایشان وصف شدنی نیست عاشقان یک به یک می‌آیند و از هم می‌پرسند ظاهر آقا هستید؟ برق خوشحالی را در نگاهشان به وضوح می‌شود دید.

اعزام ۲ هزار زائر اولی از سیستان و بلوچستان به بهشت ایران

شوق دیدار امام مهربانی‌ها برای اولین بار

یکی از بانوان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ۵۰ سال از خدا عمر گرفته‌ام اما اولین بار است که می‌خواهم گلدسته‌های حرم امام رضا (ع) را ببینم در این سال‌ها فقط از پشت تلویزیون حرم را زیارت می‌کردم اما خداوند در ناباوری کامل این توفیق را به من داده تا بالاخره به آرزویم که دیدن حرم آقا از نزدیک است برسم.

زبیده پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امیدوارم هر کس آرزوی زیارت ضریح امام رضا را دارد به خواسته‌اش برسد از روزی که خبر دادن که تعدادی از مددجویان کمیته امداد را برای زیارت به مشهد مقدس ببرند علاوه بر خودم دوستان و اعضای خانواده‌ام ذوق زده هستند چرا که در جریان حس قلبی‌ام که راهی شدن به مشهد رضاست بودند.

یکی دیگر از بانوان که برای ثبت نام آمده ادامه داد: من چندین بار به این سفر مشرف شدم اما هر بار که قرار است به مشهد مقدس بروم انگار بار اول از حال و هوای رفتن به زیارت امام رضا(ع) وصل نشدنی است.

ناز بی‌بی شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: همین کلمه که دیگران می‌گویند امام رضا تو را طلبیده برایم این را تداعی می‌کند که با وجود تمام مشکلات در زندگی‌ام امام رضا حواسش به من بوده است.

یکی دیگر از مددجویان نیز اظهار کرد: دخترم ۱۱ سال دارد هر بار که کسی از اقوام یا دوستان به سفر مشهد مقدس مشرف می‌شد دخترم می‌پرسید حرم چه شکلی است روزی برسد که ما هم بتوانیم به زیارت امام رضا(ع) برویم.

منیره سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های بالای زندگی امکان سفر نداشتیم روزی که اعلام کردند از این راه می‌توانیم به زیارت برویم سر از پای نمی‌شناختم امام رضا(ع) مرا جلوی دخترم روسفید کرد و قرار است بالاخره پس از سال‌ها همراه دخترم به پابوسی امام رضا بروم.

دیگر زائری که به همراه دخترش قصد رفتن به زیارت را دارد گفت در انتظار دیدن حرم و زیارت امام رضا(ع) لحظه شماری می‌کنم چند روز پیش با خواهرم صحبت می‌کردم به او گفتم کاش می‌شد به مشهد برویم اصلاً فکر نمی‌کردم به این زودی زائر آقا شوم .

سمیه اربابی گفت: امیدوارم همه آرزومندن صحن و سرای امام رضا را ببینند ادامه داد فقط می‌توانم بگویم خیلی خوشحال هستم خداوند کسانی را که باعث شده ما راهی این سفر شویم خیر بدهد، به محض اینکه وارد حرم شوم اولین دعایم در حق آنها خواهد بود.

اعزام ۲ هزار زائر اولی از سیستان و بلوچستان به بهشت ایران

.

اعزام ۲ هزار مددجوی زائر اولی به مشهد مقدس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سالروز شهادت دختر گرامی رسول خدا (ص) ۲ هزار مددجوی زائر اولی سطح استان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مهدی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاروان با عنوان «رهروان دخت نبی (ص)»، متشکل از بانوان سرپرست خانوار به همراه فرزندان دختر و همچنین پسران زیر ۱۰ سال است که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) را نداشته‌اند.

وی افزود: جابه‌جایی زوار سیستان و بلوچستان توسط ۸۰ دستگاه اتوبوس صورت می‌گیرد و همچنین ۶۰ مربی خانم و آقا نیز زائران این استان را در سفر معنوی مشهد همراهی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: زوار بارگاه امام رضا (ع) روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه مصادف با سالروز شهادت سرور زنان ۲ عالم حضرت فاطمه (س) رهسپار مشهد مقدس می‌شوند و مراسم بدرقه نیز همان روز، ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور مسوولان استانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم محوری حضور ۲ هزار مددجوی زائر اولی سیستان و بلوچستان در حرم مطهر رضوی نیز روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه همراه با پخش زنده، برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha