کشتی آزاد قهرمانی کشور؛ شکست نفر سوم جهان 

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 85321072
کشتی آزاد قهرمانی کشور؛ شکست نفر سوم جهان 

ساری - ایرنا - ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در نخستین مبارزه خود در قهرمانی کشور، شکست خورد.

به گزارش ایرنا، با وجود اعلام رئیس هیئت استان مازندران مبنی بر احتمال غیبت مجتبی گلیج وی در نخستین مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک آمد و برابر سیدمحمدحسن دهبان‌پور کشتی گرفت.

البته نشانه‌هایی از مصدومیت در پای ملی پوش کشتی ایران دیده می‌شد و او لنگ لنگان کار را دنبال کرد. گلیج در ۳۰ ثانیه زمان استراحت به سختی خود را به کنار تشک و مربیان رساند.

پیکار گلیج و دهبان‌پور در نهایت با نتیجه پنج بر یک به سود نماینده خوزستان به پایان رسید تا شگفتی نخست در این دوره از رقابت‌ها رقم بخورد. گلیج در دقیقه چهارم کشتی از ادامه مبارزه انصراف داد.

همچنین احمد بذری دیگر مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان نیز به دلایل نا معلوم روی باسکول نرفت و با توجه به اولتیماتوم فدراسیون کشتی، وی شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت.

علی شعبانی یکی دیگر مدعی این وزن نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد. به نظر می‌رسد که رقابت اصلی در این وزن میان امیرعلی آذرپیرا و محمدحسین محمدیان برای کسب قهرمانی کشور باشد.

از دیگر اتفاقات وزن ۹۷ کیلوگرم نیز این بود که ابوالفضل بابالو دارنده طلای جوانان جهان برابر امیر محمدی آزادکار کهنه‌کار کشورمان از خراسان شمالی با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد تا یکی دیگر از مدعیان این وزن در آستانه حذف از مسابقات قرار گیرد.

در بین مدعیان وزن ۵۷ کیلوگرم در دور نخست، ابراهیم خواری، علیرضا سرلک، احمد محمدنژاد جوان و میلاد والی‌زاده برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha