معاون وزیر کشور: توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی با جدیت دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: یکی از موضوع‌هایی که در وزارت کشور به شکل جدی دنبال می‌شود توسعه زنجیره های ارزش راهبردی است.

به گزارش ایرنا، محسن کوشش‌تبار، در ادامه سفر به فارس روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک کشتارگاه مرغ در جمع خبرنگاران افزود: حوزه دام و پرنده به ویژه زنجیره مرغ که جزو زنجیره‌های بسیار راهبردی است و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند همواره مورد توجه بوده و این حوزه در استان فارس نیز از حمایت خوبی برخوردار است.

او اظهار کرد: زنجیره ارزش جدی‌ترین بحث تحولی است که در وزارت کشور پیگیری می‌شود و در استان فارس هم بخش خصوصی با امیدی که به آینده پیدا کرده و جدیتی که استانداری و به ویژه حوزه اقتصادی استان در حمایت از این زنجیره‌ها دارند برنامه‌های توسعه‌ای خود را به طور جدی مطرح می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: از عمده درخواست های بخش خصوصی، حمایت دولت از طرح های سرمایه گذاری و واحد های تولیدی است که این مساله بیانگر آمادگی بخش خصوصی برای فعالیت بیش از پیش در حوزه تولید و سرمایه گذاری است.

کوشش تبار افزود: همچنین این بدان معناست که امنیت سرمایه گذاری و محیط کسب و کار در استان فارس مسیر خوبی را طی می‌کند که جا دارد به مدیران ارشد استان تبریک گفت که توانسته‌اند فضای مطلوبی برای بخش خصوصی به ویژه در حوزه دام و طیور فراهم کنند.

او ادامه داد: ما نیز از چنین اقدامات و فعالیت هایی استقبال و حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در جلسات تخصصی تصمیمات خوبی برای زنجیره ارزش مرغ به عنوان یک زنجیره ارزش راهبردی اتخاذ کنیم.

معاون وزیر کشور: توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی را با جدیت دنبال می‌کنیم

حمایت مدیریت ارشد فارس از بخش خصوصی مطلوب است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور همچین در حاشیه بازدید از یک واحد تولید محصولات لبنی در فارس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد حمایت خوب و مطلوب مدیریت ارشد استان فارس از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این استان هستیم.

کوشش تبار افزود: تمام بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان فارس انجام می شود بیش از هرچیز امید، آینده روشن و تعامل خوب بین حوزه مدیریتی استان و بخش خصوصی را به تصویر می‌کشد.

او اظهار کرد: تعاملات خوب و ارتباط مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس نمود خوبی دارد و نمونه موفق آن این واحد تولیدی است که زمینه تولید بیش از ۱۶۰ محصول متنوع لبنی را با نوآوری و استفاده از مزیت های شرکت دانش بنیان فراهم کرده و حتی در برخی محصولات توانسته در عرصه منطقه ای یکه تاز باشد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی قطعا می‌تواند ایده‌های خوبی که دارد از جمله بحث پالایشگاه شیر را پیگیری کند و در منطقه با توجه به تقاضایی که برای محصولات آن وجود دارد به عنوان هاب لبنی مطرح شود.

کوشش تبار افزود: می‌کوشیم که طرح توسعه‌ای این کارخانه که مدیران آن در دستور کار دارند را دنبال کنیم و در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این خصوص بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha