۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85321133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۰ نفر از همدان به حج عمره مفرده اعزام می‌شوند

همدان- ایرنا- مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: ۳۶۰ نفر امسال در قالب چهار کاروان از این استان به حج عمره مفرده اعزام می شوند.

حمیدرضا واحد نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با توجه به شرایط پیش ثبت نامی هزار و ۴۰۰ نفر فیش از اولویت یک تا ۱۵۰ در استان همدان وجود دارد که در مرحله اول اعزام چهار کاروان ۹۰ نفره به عربستان اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این تعداد به ترتیب در قالب چهار گروه اعزام خواهند شد که اولین گروه ۱۱ دی ماه امسال و گروه های بعدی به ترتیب ۱۵، ۲۰ و ۳۰ بهمن اعزام خواهند شد.

واحد نژاد همچنین گفت: اگر استقبال با توجه به قیمت جدید، بالا باشد برای اعزام کاروان های بیشتر پیگیری لازم انجام می شود.

مدیر حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: دفاتر زیارتی پنجشنبه و جمعه هفته جاری به صورت تمام وقت برای ثبت نام فعال هستند و زائران از این فرصت برای ثبت نام استفاده کنند.

واحد نژاد ادامه داد: هم اینک ۳۲ دفتر زیارتی در استان همدان فعال بوده که ۱۸ دفتر مربوط به شهرستان همدان است.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: پس از شکل گیری کاروان ها، ۲ جلسه آموزشی برای زائران انجام می شود و استفاده از حسینیه ها و مساجد برای برگزاری این کلاس ها ممنوع است.

به گفته وی اولین کاروان از کشور پس از ۹ سال، ۲۸ آذر ماه امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به عربستان اعزام می شود و اعزام ها تا ۹ اسفند ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه پروازها از ۱۰ ایستگاه پروازی و شرکت ایران ایر و معراج انجام می شود،افزود: مدت زمان عمره مفرده ۱۰ روز شامل پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه منوره است.

واحد نژاد اظهار کرد: زائران پس از ثبت نام قطعی در کمتر از ۴۸ ساعت باید با مراجعه به دفاتر زیارتی و پرداخت مابه تفاوت وجه، ثبت نام خود را قطعی کنند در غیر این صورت از سامانه حذف می شوند.

مدیر حج و زیارت استان همدان همچنین گفت: ۱۰ گروه قیمتی برای ثبت نام وجود دارد که کمترین آن ۴۰ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین آن ۴۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی در مورد اینکه چرا پرواز های همدان از فرودگاه این شهر انجام نمی شود توضیح داد: ظرفیت پروازها حدود ۲۶۰ نفر است که از استان همدان تنها ۳۶۰ نفر اعزام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha