آزادسازی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ادامه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیر مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اعلام کرد: آزادسازی حریم این اثر تاریخی و فرهنگی جزو برنامه طرح جهانی شدن آن است و در این مرحله، نسبت به تملک املاک باقیمانده در محوطه اقدام می‌کنیم.

فردین عینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاکنون با تملک چند پلاک ملک، بخشی از محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی آزاد شده است اما ۲ قطعه ملک در حریم این مجموعه تاریخی باقی مانده است.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده و پیگیری اعتبارات لازم برای تملک آن املاک، در آستانه آزادسازی نهایی حریم مجموعه آرامگاهی شیخ صفی الدین اردبیلی قرار داریم و آزادسازی و ساماندهی نهایی محوطه و حریم این اثر تاریخی از برنامه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است.

مدیر مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ادامه داد: مجموعه آرامگاهی شیخ صفی الدین اردبیلی از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر آزادسازی حریم، عملیات مرمت، نگهداری و حفاظت مستمر آن نیز انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیانگذار سلسه صفویه در ایران بوده و اردبیل خاستگاه این سلسه است ، چهارم مرداد به عنوان روز اردبیل و روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم رسمی ایران نامیده شده است.

استان اردبیل با آثار تاریخی، طبیعی، مذهبی و اقتصادی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha