۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85321174
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سنندج، فردا /پنجشنبه/ میزبان چهار شهید گمنام است +فیلم

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، برای تشییع و خاکسپاری در استان، فردا پنجشنبه وارد سنندج می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی کلوندی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان در سنندج، اظهار کرد: پیکر ۲۸۰ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کشور تشییع می شود که سهم کردستان از این تعداد چهار شهید است.

وی افزود: پیکر این شهدا، فردا پنجشنبه ۲۳ آذرماه با استقبال مسوولان در پلیس راه سنندج- کرمانشاه وارد سنندج می شود.

برگزاری مراسم شبی با شهدا در شامگاه شنبه ۲۵ آذر یکی دیگر از ویژه برنامه هایی بود که مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان با اشاره به آن گفت: این مراسم در مهدیه سنندج بعد از نماز مغرب و عشا با حضور آحاد مردم برگزار می شود.

سرهنگ کلوندی افزود: مراسم اصلی تشییع شهدا، ۲۶ آذر ساعت۱۰ صبح یکشنبه از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب سنندج برگزار می شود.

وی افزود: پیکر مطهر شهدا بعد از تشییع در سنندج، به قروه، دهگلان و بیجار منتقل و پیکر یک شهید نیز در سپاه بیت المقدس کردستان خاکسپاری می شود.

سرهنگ کلوندی اظهار کرد: تشییع پیکر این شهدا، فصل جدیدی از دلدادگی بین مردم و شهدا ایجاد می کند و تاثیر فرهنگی بسزایی در جامعه بر جای می‌گذارد.

وی یادآور شد: پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اهداف اصلی این برنامه در استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان افزود: مردمی بودن مراسم از اقشار مختلف در این مراسم مدنظر است و از آنجا که همه جناح های سیاسی بر بزرگداشت یاد شهدا متفق هستند بر وحدت ملی نیز تاثیرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha