۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85321185
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امید بخشی به جامعه باید از اولویت‌های بسیج باشد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج باید امیدبخشی به جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در دهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در رشت اظهار کرد: کار بسیج که مجاهدان انقلاب اسلامی هستند، باید در راستای امید آفرینی باشد و در سالم نگه داشتن فضای جامعه تلاش کنند و در این مسیر از کارهایی که ناامیدی ایجاد می‌کند، به شدت پرهیز شود.

امام جمعه رشت افزود: همچنین بسیج باید در مسیر تمدن سازی اسلامی، دشمن شناس باشد و همه تلاش خود را بکار گیرد تا انحرافات را به راه راست هدایت کند و به طور حتم باید در این راه ،امر به معروف و نهی از منکر را الگوی کارهای خود قرار دهد.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که برخی از مسئولان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی درک و به آن عمل نمی‌کنند و به همین دلیل در برخی از مواقع با مشکل روبرو می شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی، بسیج است که می‌تواند در همه عرصه‌ها تمدن سازی اسلامی را انجام دهد .

راز ماندگاری انقلاب تفکر بسیجی است

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این اجلاسیه اظهار کرد: بسیج مکتب عشق و دلدادگی است و راز ماندگاری انقلاب نیز حضور بسیج و تفکر بسیجی در جامعه ما است.

محمد جلایی افزود: درخشش بسیجیان در ابعاد مختلف جامعه به گونه‌ای است که دشمنان را تحت تاثیر قرار داده و این مکتب و تفکر بسیجی باعث شده تا انقلاب پرشکوه اسلامی در جهان صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل بسیج به فرمان امام راحل(ره)، این نهاد در هر حادثه‌ و مشکلی، تلاش وافری را از خود به نمایش گذاشت تا مشکلات برطرف شود که خوشبختانه در همه ابعاد مختلف فعالیت خود، سربلند و سرفراز است.

وی با بیان اینکه گاه برخی از مسئولان از ظرفیت بسیج غافل می شوند، افزود: اما با این وجود بسیجیان همواره کار خود را به خوبی و با قدرت انجام می‌دهند و یاری رسان مردم در زمینه‌های مختلف هستند.

بسیج نماد اصلی مردم سالاری دینی است

سردار مجید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این اجلاسیه طی سخنانی اظهار کرد: بسیج یکی از نمادهای مردم سالاری دینی محسوب می‌شود که در طول عمر انقلاب خدمات ارزنده ای را انجام داده است.

وی افزود: بسیج در همه عرصه ها از قبیل دفاع از میهن اسلامی، سازندگی، خدمت به مردم و حضور در مشکلات جامعه و همچنین کمک به دولتمردان، موفق عمل کرده و هم اینک نیز در دهه پنجم انقلاب نقش بسیج شکل جدی تری به خود گرفته و ابعاد فعالیت خود را گسترده‌تر کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان به طرح های نخبگان بسیجی نیز اشاره و بیان کرد: نخبگان بسیجی طرح های ارزشمندی را ارائه کردند و انتظار داریم که از ظرفیت این نخبگان به خوبی در جامعه استفاده شود و از سوی دیگر نیز، مجامع بسیج باید در همه ابعاد نقش خود را به خوبی انجام دهند تا شاهد رشد و ترقی کشور در همه بخش‌ها باشیم.

در دهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان پنج طرح برتر از ۶۸ طرح رسیده به دبیرخانه این مجمع برای اجرایی شدن انتخاب و معرفی شدند که پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری، پرورش ماهیان سردابی در قالب مشاغل خانگی، ارتقاء کیفیت جسمی، روانی و کاهش هزینه سالمندان، راه اندازی سامانه هشدارهای سیل و همیاری کشاورز با استفاده از هوش مصنوعی، پنج طرح برگزیده نخبگان بسیجی در سال جاری است.

همچنین در این اجلاسیه که با حضور مسئولان ارشد استان گیلان و مسئولان نیروهای نظامی و انتظامی این استان برگزار شد، از پیکر مطهر ۲ شهید گمنام نیز در این جلسه استقبال شد، همچنین اجرای سرود و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این اجلاسیه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha