۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85321189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگروه ویژه مبارزه با فرارمالیاتی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

یاسوج - ایرنا -دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت:کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی و پیشگیری از وقوع پدیده فرار مالیاتی در استان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا،سیدعلی ملک حسینی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که مقوله فرار مالیاتی زیان به منافع عمومی است و برنامه ریزی برای پیشگیری از آن و برخورد با هرگونه تخلف دراین عرصه یک ضرورت انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های مرتبط مکلف به همکاری با اداره امور مالیاتی در این خصوص هستند تاکید کرد: در کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی بصورت ویژه امور مربوط به این مقوله مهم بررسی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ابراز کرد: وصول فرار مالیاتی شرکت های صوری، بستر ساز کمک به افزایش درآمدهای استانی است.

میلاد فرخان افزود:تاکنون ۸۸ شرکت صوری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

وی با قدردانی از همکاری مجموعه دادگستری و دادستانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وصول مالیات شرکت های صوری نیازمند همکاری دستگاه قضایی است .

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از فرارمالیاتی اداره کل امور مالیاتی از طریق واحد بازرسی و مبارزه بافرار مالیاتی این مجموعه،اقدام های ارزشمندی را انحام داده و دراین عرصه این اداره کل نیازمند همکاری وحمایت بین بخشی بویژه ایجاد شعبه رسیدگی به پرونده های مالیاتی است.

به گزارش ایرنا،هرگونه تلاش قانونی یا غیرقانونی یک کسب‌ و کار با هدف خودداری از پرداخت مالیات قانونی یا کمتر پرداخت کردن آن، به هر شیوه که انجام شود، فرار مالیاتی گفته می شود.

فرار مالیاتی (فرار از مالیات) یک اصطلاح رایج در رابطه با کارهایی است که برای عدم پرداخت مالیات در نظر گرفته می‌شود و به این معنی است که مودی کمتر از میزانی که بر اساس قانون موظف است پرداخت مالیات را انجام دهد.

فرار مالیاتی تنها به عدم پرداخت مالیات توسط افراد اطلاق نمی‌شود. بلکه به کار بردن ترفندهایی برای کاهش میزان پرداخت مالیات از آن چیزی که قانون تعیین کرده را نیز می‌توان به نوعی فرار مالیاتی تعریف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha