۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85321212
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ زائر از گیلان به عمره مفرده اعزام می‌شوند

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85321212
۲۷۰ زائر از گیلان به عمره مفرده اعزام می‌شوند

رشت - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت گیلان از اعزام ۲۷۰ زائر از این استان به عمره مفرده در قالب سه کاروان خبر داد.

وحید اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر سه کاروان از گیلان ( تعداد زائر در هر کاروان ۹۰ نفر) برای اعزام به عمره مفرده در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه زائران گیلان به همراه زوار ۱۳ استان دیگر کشور از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به این سفر زیارتی مشرف خواهند شد، اضافه کرد: اعزام کاروان‌های گیلان در تاریخ‌های ۶ دی، پنجم بهمن و پنجم اسفند در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل حج و زیارت گیلان خاطر نشان کرد: اعزام این تعداد زائر از این استان از اولویت ۱ تا ۱۵۰ (رقم درج شده در فیش‌های ثبت نامی عمره) است ضمن اینکه در هر یک از این اولویت‌ها اگر متقاضی نداشت، اولویت‌های بعدی در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: زائران برخوردار از کارت ودیعه‌گذاری عمره مفرده برای آگاهی از اولویت تشرف خود باید به پایگاه http://www.haj.ir مراجعه نمایند یا از طریق تلفن همراه با کددستوری # ۶۴۵۱۱*۴* اقدام کنند.

اسکندری اضافه کرد: متقاضیان عمره امروز باید با مراجعه به سامانه https://omrah.haj.ir/ برای گروه‌بندی اقدام کنند و از ۹ صبح فردا (پنجشنبه) ثبت نام و رزرو قطعی را در مدت زمان در نظر گرفته شده (۲۴ ساعته) انجام دهند.

وی شناسنامه، کارت ملی، اصل کارت ثبت نامی، اصل گذرنامه معتبر با مدت اعتبار (۷ ماه) از تاریخ اعزام و یک قطعه عکس جدید را از مدارک برای نام نویسی در گروه‌های عمره مفرده عنوان کرد و ادامه داد: زائران بعد از نام نویسی و رزرو باید برای اقدامات بعدی در اسرع وقت به صورت حضوری به دفاتر زیارتی استان مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان با اشاره به ۱۰ گروه قیمتی در کشور متوسط بین ۴۰۰ تا ۴۴۰ میلیون ریال و قیمت عمره در پرواز ششم ۴۱۰ میلیون ریال گفت: ظرفیت کاروان‌ها در کشور ۹۰، ۱۰۵، ۱۳۵، ۱۴۰ و ۱۵۰ نفره است که برای گیلان ۹۰ نفره در نظر گرفته شد.

اسکندری با بیان اینکه قراردادهای اسکان، تدارکات، تغذیه و حمل و نقل همه بسته شده و با جدیت و متعهدانه پی‌گیری می‌شود، افزود: طبخ و تهیه غذا مانند سال‌های گذشته با آشپزخانه‌های مرکزی و مستقر در مدینه و مکه است ضمن اینکه مدت اقامت زائران ۱۰ روز شامل پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات درمانی در مکه و مدینه مانند سال‌های گذشته توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد ضمن اینکه در مدینه و مکه زیارت دوره‌ای با استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت انجام می‌شود و مانند گذشته حمل و نقل شهری برای خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده است.

وی با ارائه توصیه‌هایی به زائران گفت: برای صرفه‌جویی در وقت و سهولت در کار، قبل از شروع ثبت‌نام در گروه‌های اعزامی عمره مفرده، مدت زمان واریز باقیمانده هزینه سفر بعد از نام نویسی قطعی حداکثر ۴۸ ساعت است؛ بنابراین اگر به این مهم توجه نشود سیستم به طور خودکار فرد دیگری را جایگزین می‌کند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان مبلغ بلیت هواپیما را ۱۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال ۷۵ و زیر ۲ سال، ۱۰ درصد این مبلغ باید پرداخت شود ضمن اینکه هر زائر می‌تواند ۲ چمدان در مجموع ۴۰ کیلوگرم بار همراه داشته باشد و وزن ساک دستی نیز حداکثر پنج کیلوگرم در نظر گرفته شده‌است.

اسکندری با تاکید بر ضرورت اسکن گذرنامه برای نام نویسی بیان کرد: اعتبار ویزای عمره ۹۰ روزه است؛ ضمن اینکه عکس گرفته شده توسط تلفن همراه در سامانه ویزای عربستان قابل پذیرش نیست و برای فرزند زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزا حتما باید دارای قیم و ولی درجه یک باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان اظهار کرد: در صورت اشتباه در اسکن و اطلاعات گذرنامه برای صدور ویزا، ابطال صورت می‌گیرد و فرآیند صدور ویزای جدید سه هفته زمان می‌برد ضمن اینکه مشمول جریمه هم خواهد شد.

اسکندری با بیان اینکه در مجموع عمره گذاران گیلان یک هزار و ۸۲۰ نفر هستند، افزود: مرحله نخست عمره مفرده در بازه زمانی ۲۸ آذرماه جاری تا ۱۰ اسفند امسال در نظر گرفته شد و مرحله بعد نیز برای دوره ماه رمضان برنامه ریزی شده که جزئیات اعلام خواهد شد.

سفرهای عمره پس از هشت سال وقفه با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان مربوطه کشور ایران با طرف مقابل از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha