استاندار: سمنان استان پیشروی کشور در به‌کارگیری بیکاران است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: سمنان استان پیشرو در کشور در زمینه تحقق تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۲ و به کارگیری افراد بیکار است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر تعهد استان سمنان برای سال ۱۴۰۲ است که اکنون این استان در زمینه اشتغالزایی عملکردی مطلوب داشته است.

استاندار سمنان ادامه داد: مهارت‌آموزی و اشتغالزایی در مناطق روستایی از اولویت‌های این استان است و اکنون تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت روستاها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقشی مهم در مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد جویای کار و به ویژه در مناطق روستایی دارد و با این رویکرد، آموزش‌های مهارتی با ارایه مدرک معتبر در روستاهای استان سمنان برگزار می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی به صورت هدفمند در روستاها موجب ماندگاری جمعیت می‌شود، افزود: تسهیلات اشتغالزایی از محل مشاغل خانگی به از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف ۴۰ میلیارد ریال در استان سمنان با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

سمنان استان پیشروی کشور در به‌کارگیری بیکاران است

استاندار سمنان اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزایی از محل مشاغل خانگی به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر یک اشتغال ایجاد شده در کارگاه‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی برای استان سمنان در مرحله نخست یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بود که با افزایش ۳۰۰ میلیارد ریالی، سهمیه استان سمنان به یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

هشت بانک عامل در استان سمنان موظف به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به امسال هستند که تا کنون ۸۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha