مجتبی همتیفر امروز در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره علت ممنوعیت زبانهای خارجی در مهدکودکها اظهار کرد: ممنوعیت آموزش زبان خارجی موضوعی جدید نیست و پیشتر هم این اقدام مجاز نبوده که ما بگوییم اکنون ممنوعیتی ایجاد شده است، ما تاکید و یادآوری میکنیم که زبان خارجی در نظام آموزشی یک سیاستی در قبال آن وجود دارد که باید از دوره متوسطه آغاز شود.
وی افزود: بر این اساس، آموزش زبان خارجی در دوره ابتدایی و پیش از آن یعنی پیشدبستان و اوان کودکی نباید جز آموزش رسمی قرار گیرد چراکه زبان فارسی در این دوره اهمیت بیشتری دارد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: پایههای زبان فارسی فرزندان در اوان کودکی و پیشدبستان باید تقویت شود بهخصوص اینکه با مسئله ۲ زبانه بودن در برخی از مناطق مواجه هستیم.
همتیفر یادآورشد: پیشتر هم اگر مجموعهای وارد آموزش زبان انگلیسی شده و مهد ۲زبانهای وجود داشته، خطا و به دلیل حداقل نظارت کافی بوده و یعنی ممنوعیت جدید نیست.
وی عنوان کرد: آموزش زبان خارجی و فرهنگ خارجی در برگزاری مراسمات کاملا تخلف و لازم است که برخورد شود.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: همه ضوابط و آییننامههای سازمان انتشار عمومی پیدا میکند، از جمله شیوهنامه اجرایی که در ماده ۵۱ آمده ملاحظات ارزشی، فرهنگی و اجتماعی اعلام شده و همه میتوانند این موارد را از سایت سازمان را مشاهده کنند.
به گزارش ایرنا، بهمن ۱۳۹۹، اساسنامهٔ «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسید و ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ برای اجرا ابلاغ شد. در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، این سازمان طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور رسمی آغاز بهکار کرد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی آذر۱۳۹۹ به دوگانه مدیریت و نظارت بر مهدهای کودک از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور پایان داده و مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت «کودک» و مدیریت یکپارچه مهدهای کودک را به وزارت آموزش و پرورش واگذار کرد.
نظر شما