۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85321363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی از ظرفیت سمن ها اولویت‌های وزارت ورزش است

اهواز - ایرنا - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان بوده و توانمندسازی تخصصی آنها در رویداد "همنا" (هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان) مدنظر است.

به گزارش ایرنا، علی پارسانیا روز چهارشنبه در رویداد توانمندسازی «همنا» در اهواز بیان کرد: حضور در جمع جوانان و بهره‌گیری از این ظرفیت یکی از اهداف تعریف شده وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: در راستای اجرای رویداد همنا از سال گذشته تاکنون در جمع جوانان و سازمان‌های مردم نهاد این حوزه حضور یافته و با ظرفیت و توانمندی آنها آشنا شده و همچنین بدون واسطه در جریان خواسته ها و مطالبات آنها قرار می‌گیریم.

پارسانیا با اشاره به اینکه امروز خوزستان میزبان بیست و سومین رویداد کشوری "همنا" است گفت: :برگزاری چنین رویدادی برای همگرایی و هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد استان موثر بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

تدوین نظام‌نامه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره تدوین نظام‌نامه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: تلاش می‌کنیم که این نظام‌نامه تا یک سال آینده اجرایی شود.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت ورزش و جوانان در بحث شبکه‌سازی، توانمندسازی تخصصی است تصریح کرد: در رویداد "همنا" فضای گفت و گو دنبال می‌شود و همچنین شبکه‌سازی در ۱۴ موضوع به استان‌ها اعلام و میزبانی دبیرخانه ملی "شبکه سازی جهادی" به خوزستان واگذار شده است.

پارسانیا گفت: آئین نامه حمایت از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد ابلاغ شده و در یک سال آینده نیز ثمرات شبکه‌سازی نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوانان از سال گذشته آغاز شده است افزود: سمن‌های جوانان در توسعه مسئولیت اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرینی ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه توسعه نهادمند مشارکت‌های اجتماعی یکی از ماموریت های اصلی در این اداره کل است توضیح داد: در این دوره ۲ سرفصل آموزشی مالی و مالیاتی و بحث قوانین و مقررات سمن ها توسط اساتید مجرب ملی تدریس خواهد شد.

بر اساس این گزارش این رویداد به مدت یک روز برگزار و دبیران و مسئولین مالی سازمان های مردم نهاد از سراسر کشور شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha