۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85321438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات ۷.۵ میلیارد دلار کالا از گمرک پارس‌جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۰ میلیون تن کالا ( با احتساب میعانات گازی ) به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرک منطقه اقتصادی انرژی پارس به خارج کشور صادر شده که نظر نظر وزنی ۹ درصد نسبت به مدت به مشابه در سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، "مهدی صفوی" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:در این مدت ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تن محصولات به ارزش ۶ میلیارد و ۸۸۹ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: بیشترین صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۷ درصد و ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک صادر شده است.

صفوی ادامه داد: در این مدت میزان صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۲، ۵۴۹ تن به ارزش ۲۶۸ هزار و ۷۷۴ تن بوده است.

وی بیان کرد: همچنین از گمرک خارگ، ۵۴۵.۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت از چهار گمرک گناوه، کنگان، دیر و بوالخیر کالا به ارزش ۲۱۷.۵ میلیون دلار صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha