۶۰ درصد اعتبارات دور اول سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در بخش راه‌آهن تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دور اول سفر رییس‌جمهور به استان به طرح راه‌آهن استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد که تاکنون ۶۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست با معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: راه‌آهن از طرح‌های پیشران و از شاخص‌های پیشرفت و توسعه هر منطقه‌ای به شمار می‌رود و این مهم برای استان نیز دارای اهمیت بسزایی است چراکه منطقه را از بن‌بست خارج می‌کند.

وی ادامه داد: هم در دور اول و هم در دور دوم اعتبارات خوبی به طرح راه‌آهن استان اختصاص یافت و با حضور معاون اول رییس‌جمهور نیز به صورت ویژه جلسه‌ای برگزار شد که ۳۰ هزار میلیارد ریال( سه هزار میلیارد تومان)برای این طرح در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین مقرر شده تا از اعتبارات ماده ۵۶ هم به این طرح منابعی اختصاص یابد.

حیدری افزود: انتظار می‌رود پیمانکاران سرعت بیشتری به اجرای طرح راه‌آهن استان بدهند و معطل تخصیص اعتبار نماند چراکه در بسیاری از طرح‌های استان در مجموع پیمانکاران ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از دولت طلب دارند اما این موضوع موجب کُندی در اجرای کار نشده است.

تکمیل راه‌آهن به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: برای تکمیل راه‌آهن استان به ۲ و نیم همت اعتبار نیاز است که تخصیص بخشی از این میزان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به جد پیگیری می‌شود.

حمیدرضا منتظری افزود: از اعتبار دور اول سفر رییس‌جمهور که برای طرح راه‌آهن استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده بود تاکنون در حدود ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: در سفر دوم رییس‌جمهور به استان نیز قرارگاه ویژه در خصوص توجه جدی به استان تشکیل شد که برای تحقق این مهم ایجاد زیرساخت از جمله راه‌آهن یک ضرورت است و تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت خوبی برای پیگیری این مهم فراهم کرده است.

تصویب ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن در دور دوم سفر رییس‌جمهور

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: پیگیری های انجام شده سبب شد تا راه آهن جزو ۱۰ طرح اولویت‌دار و پیشران استان قرار گیرد و در سفر اول رییس‌جمهور ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

داریوش رضایی افزود: در دور دوم نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت ۱۰ هزار میلیارد ریال و چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه مصوب شد.

وی یادآور شد: در بازدیدهایی که از طرح داشتیم کارهای خوبی انجام شده و تونل ها در مرحله لاینیگ است و تنها چالشی که در این خصوص وجود دارد اینست که پیمانکاران از ۱۵ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کند که همین موضوع سرعت اجرای طرح را کند کرد.

به گزارش ایرنا، قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.

عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است. این طرح با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف استان ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha